حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/14 شمسی | 2024/05/03 میلادی
رئیس‌جمهور در جمع مردم شهرستان دامغان:

مطالبات حوزه درمان دامغان مرتفع می‌شود

مطالبات حوزه درمان دامغان مرتفع می‌شود

رئیس‌جمهور در جمع مردم شهرستان دامغان گفت: اقدامات لازم برای حوزه بهداشت و درمان شهرستان دامغان باید باتوجه‌به جمعیت متغیر آن در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجتماع پرشور مردم شهرستان دامغان که در مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به مطالبه مردم این دیار در حوزه بهداشت و درمان گفت: اقدامات در این حوزه قطعاً باید مورد توجه مسئولان ذی‌ربط باشد و برنامه‌ریزی می‌بایست نه فقط برای جمعیت ثابت بلکه با درنظرگرفتن زوار امام رضا (ع) و جمعیت متغیر این شهر انجام شود.

رئیس‌جمهور دولت سیزدهم در ادامه افزود: در محاسبات تخت بیمارستانی باید جمعیت متغیر نیز در نظر گرفته شود و از سوی دیگر برای تکمیل کادر بهداشت و درمان نیز با ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در این شهرستان و تربیت نیروی بومی علاوه بر نیاز این منطقه سایر مناطق را هم  پوشش دهد.

این مقام مسئول ابراز کرد: در حوزه بحران و تنش آبی شهرستان دامغان و شاهرود نیز در جلسات «حل مسئله» بر این موضوع تأکید شده و در دستور کار دولت قرار گرفته؛ اما علاوه بر تأمین آب مدیریت آن نیز باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

بنا به گفته رئیسی، در ابتدای تشکیل دولت سیزدهم 10 هزار روستا با تنش آبی روبرو بودند که با اقدامات انجام گرفته در این 3 سال 5 هزار روستا مشکل آبرسانی آنها حل شده و مابقی روستاها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر جنگ، جنگ اراده‌ها است بیان کرد: در عملیات «وعده صادق» ملت ایران اقتدار و وحدت خود را به نمایش گذاشت و برخلاف تصور عده‌ای که به دنبال وحدت‌شکنی و اختلاف‌انگیزی بودند این عملیات وحدت‌بخش و لازم و ضروری بود.

این مقام عالی کشور با اشاره به میراث کهن دامغان در زمینه تمدن و فرهنگ و مدنیت ابراز کرد: مردم شهرستان دامغان به فرهنگ و ایمان معروف هستند و باید این سرمایه مردم دامغان حفظ و ارتقا پیدا کند.

بنا به گفته رئیسی، دشمن به دنبال از بین مردم فرهنگ اصیل ملت‌ها است و باید در این حوزه هوشیار بود و با آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی به‌موقع گام برداشت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از