حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی:

معمار انقلاب ایران به مستضعفان جهان جسارت بخشید

معمار انقلاب ایران به مستضعفان جهان جسارت بخشید

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران با سلوک و ایده‌های عرفانی خود به مستضعفان جهان عزّت‌طلبی و جسارت را هدیه کرد.

علی‌اکبر علیزاده در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) در ۲۲ بهمن سال ۵۸ گفت:  همان‌طور که امام راحل فرمودند ما انقلابمان را به جهان صادر خواهیم کرد و تجربیاتمان را بدون چشم داشتی به مستضعفین و نهضت‌های آزادی‌بخش تقدیم خواهیم کرد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: ابر قدرتمندان جهان در آن دوران فرمایشات امام را به‌عنوان جنگ‌طلبی تلقی کرده و به دنیا القا می‌کردند که ایران قصد کشورگشایی دارد اما گذشت زمان ثابت کرد که ایران اسلامی تنها به‌دنبال گسترش اسلام در دنیا است.

علیزاده  تصریح کرد: مظلومان و مستضعفان جهان به‌مرور زمان دریافتند که ایران قصد تسلط بر هیچ کشوری را نداشته و تنها با حمایت از محرومان قصد دارد آنها را از زیر بار سلطه مستکبران جهان نجات دهد.

وی با بیان اینکه حمایت از مظلومان از همان روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی شکل گرفت، افزود: در نخستین سال‌های انقلاب اسلامی، شوروی به کشور اَفغانستان حمله کرد، امام خمینی (ره) نقد بسیار تندی نسبت به شوروی به کار بردند و فرمودند؛ شما حق ندارید یک کشور را اِشغال کنید و بعد هم به مردم افغانستان جسارت ایستادگی در برابر قدرت پوشالی استعمارگران را دادند تا بتوانند بر آنها چیره شوند. 

وی در ادامه افزود: به‌مرورزمان با مطرح‌شدن  دیدگاه ایران اسلامی در سازمان‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی زمینه آشنایی جهانیان با افکار انقلاب اسلامی فراهم و اولین اثرات آن را در کشور ونزوئلا رخ داد که آزادی‌خواهان این کشور توانستند بر آمریکا مسلط شوند. 

علیزاده تصریح کرد: در دورانی که آمریکا سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ونزوئلا اعمال کرد تا این کشور را از پای درآورد، ایران اسلامی نفت‌کش‌های خود را به این کشور رساند و مردم ونزوئلا دریافتند ایران به دنبال تصرف کشور آنها نبوده و تنها نقش حمایتی خود را ایفا می‌کند.

وی در ادامه ابراز کرد: در حال حاضر با یاری خداوند متعال، اقدامات ایران مؤثر واقع شد و مردم جهان آگاه شدند که انقلاب اسلامی تفکرش چیست و نمونه بارز آن را ما در موضوعات غزه و «طوفان‌الاقصی» و مبارزه مردم مظلوم غزه با رژیم اِشغالگر صهیونیستی مشاهده کردیم.

علیزاده به تنش‌ها در غزه اشاره کرد و گفت: ایران همه قدرت و توان خود را پای‌کار غزه آورده و در جریان «وعده صادق» به همه جهانیان و مردم غزه نشان داد که ایران نه‌تنها از آنها دفاع می‌کند؛ بلکه خودش هم در مقابله با رژیم اِشغالگر صهیونیست در خط مقدم مبارزه ایستاده است.

وی  در نهایت تصریح کرد: امروز ما باید بگوییم تفکر و انقلاب امام خمینی (ره) به جهان صادر شده است و مستضعفین علیه مستکبرین شوریده‌اند و ان‌شاءالله دولت مستضعفین در سراسر عالم  توسط همین مظلومان شکل خواهد گرفت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از