حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
رئیس اتّحادیه نانوایان استان سمنان:

نانوایان از قیمت فعلی نان رضایت ندارند

نانوایان از قیمت فعلی نان رضایت ندارند

رئیس اتّحادیه نانوایان استان سمنان گفت: افزایش قیمت نان متناسب با دیگر کالاها نیست و این موضوع با توجه به فشارهای اقتصادی سبب نارضایتی نانوایان شده است.

محمود پیروزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به تولید ماهانه آرد در استان سمنان گفت: در استان سمنان به‌طور میانگین هر ماه یک‌هزار و 350 تن آرد تولید شده و برای پخت انواع نان در نانوایی‌های استان توزیع می‌شود.

رئیس اتحادیه نانوایان استان سمنان تصریح کرد: در سطح استان سمنان در تأمین نان با کمبود مواجه نیستیم و آرد و نان در تمام استان به‌صورت کافی توزیع می‌شود.

وی در ادامه افزود: کیفیت نان‌ در بیشتر مناطق استان مطلوب بوده؛ اما نکته حائز اهمیت کیفیت آرد است؛ زیرا اگر نانوا آرد خوب نداشته باشد نمی‌تواند نان باکیفیت بپزد و به مردم ارائه دهد از این منظر، نظارت بر کارخانه‌های آرد نیز ضروری است.

پیروزی از فعالیت ۷۸۰ نانوایی در استان سمنان خبر داد و گفت: به‌طور میانگین در استان سمنان ۷۸۰ نانوایی در شهرستان‌ها در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۶۲ نانوایی پخت نان سنگک دارند.

وی به پخت نان با آرد کامل در استان سمنان اشاره کرد و گفت: آرد کامل حاوی پوسته و لایه‌های خارجی دانه گندم بوده که شامل مواد مغذی است؛ اما در استان سمنان تعداد بسیار کمی از نانوایی‌ها پخت نان با آرد کامل دارند.

پیروزی عنوان کرد: نانوایی‌های متخلف استان با تشکیل پرونده مورد پیگرد قانونی قرار گرفتند که برخی از این تخلفات شامل گران‌فروشی، کم‌فروشی، و بی‌توجهی به دستورالعمل‌های صنفی بود که کارشناسان تعزیرات حکومتی برای آن‌ها در قالب تخلف‌های صنفی پرونده تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی و تورم در جامعه گفت: نان مدت زیادی است که افزایش قیمتی متناسب با دیگر اقلام اساسی و غیراساسی در کشور نداشته و با توجه به شرایط اقتصادی قیمت برخی نان‌ها مورد رضایت نانوایان نیست و مسئله خرید نان با کارت هم مشکلاتی را به همراه دارد؛ زیرا به هنگام قطع‌شدن برق نانواها مشمول پرداخت جریمه می‌شوند.

پیروزی ابراز کرد: طرح توزیع نان کارتی در صورت مدیریت صحیح می‌تواند مطلوب و به‌صرفه باشد؛ اما دارای نواقصی است که نیاز بود پس از اجرای مرحله نخست به رفع ایرادات در این خصوص نیز پرداخته شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از