حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/08 شمسی | 2024/09/29 میلادی
امام جمعه موقت شاهرود تأکید کرد:

نشر اندیشه‌های امام خمینی در کتب درسی

نشر اندیشه‌های امام خمینی در کتب درسی

امام‌ جمعه موقت شاهرود گفت: همچنان شناخت نسل جدید از آرمان‌های امام کم است و لازم است تفسیرها و تبیین‌های رهبر انقلاب از اندیشه‌های امام راحل در کتب درسی نشر و آموزش داده شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید عبدالهیان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه که در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود برگزار شد با اشاره به سالروز ارتحال جان‌سوز امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد گفت: انقلاب ۱۵ خرداد ادامه نهضت تنباکو، انقلاب مشروطه و نهضت ملی‌شدن صنعت نفت است.

وی در ادامه افزود: تفاوت مهم قیام ۱۵ خرداد با نهضت‌های گذشته در این بود که در وقایع تنباکو، مشروطه و ملی‌شدن صنعت نفت، مطالبه مردم قطع دست بیگانه با قبول ساختار قدرت آن زمان ایران بود؛ اما قیام ۱۵ خرداد گفتمان متفاوت و نویی را برای امت اسلامی پایه‌ریزی کرد و اصلی‌ترین هدف آن سرنگونی نظام حاکم به‌عنوان ام‌الفساد پیشرفت و توسعه کشور بود.

امام جمعه موقت شاهرود ابراز کرد: رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در مقایسه با انقلاب‌های فرانسه و روسیه تکیه داشتن به مردم و نظارت ولی‌فقیه جامع‌الشرایط عنوان کرد و ادامه داد: متأسفانه علی‌رغم رهنمودهای هرساله رهبر معظم انقلاب در مراسم ارتحال در خصوص تبیین مواضع و خط امام خمینی (ره)، همچنان شناخت نسل جدید از آرمان‌های امام کم است و لازم است تفسیرها و تبیین‌های رهبر انقلاب از اندیشه‌های امام راحل در کتب درسی نشر و آموزش داده شود.

عبدالهیان با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در برابر مردم غزه و ریختن بمب‌های یک تنی در اردوگاه رفح این جنایت‌ها را در طول تاریخ بی‌سابقه دانست و تصریح کرد: این‌ها وسیله‌ای برای بیداری وجدان‌های جهانیان شده و در این زمینه یکی از امتیازات فوق‌العاده رهبر معظم انقلاب باز کردن راه گفتگوی بی‌واسطه با جوانان آمریکا بود.

خطیب جمعه شاهرود به اولین نامه رهبر انقلاب در سال ۹۳ و ارسال نامه دوم پس از چندماه خطاب به جوانان آمریکا و اروپا اشاره کرد و ابراز داشت: برخی این نامه‌ها را بی‌اثر می‌دانستند اما امروز اثر آن را به وضوح مشاهده می‌کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از