حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/08 شمسی | 2024/06/28 میلادی
استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام:

نهضت امام راحل احتیاج به تبیین دارد

نهضت امام راحل احتیاج به تبیین دارد

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: میراث و دستاوردهای نهضت اسلامی حضرت امام موضوعی است که تا دین اسلام حیات دارد و  پا برجاست، احتیاج به پژوهش و تبیین دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری تحلیلی «مرآت»؛ حشمت‌الله قنبری شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) که در مسجد المهدی شهر سمنان برگزار شد، گفت: بساط سلطنت در ایران و  باتدبیر امام راحل و همراهی ملت مسلمان ایران جمع شد.

این استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام بیان کرد: بدون تردید انقلاب امام خمینی (ره)  یکی از سه انقلاب اساسی دنیاست؛ و میراث و دستاوردهای نهضت اسلامی حضرت امام موضوعی است که تا دین اسلام حیات دارد و  پا برجاست، احتیاج به پژوهش و تبیین دارد.

قنبری افزود: پیش از انقلاب، اکثر وزرا، وکلا و مسئولان با نظر یهودیان انتخاب و انتصاب می‌شدند و حرف حضرت امام این بود که ما باید مستقل بوده و خودمان برای خود تصمیم بگیریم، امروز کشور ما به استقلال رسیده  و وابسته به هیچ قدرت شرقی و غربی نیست.

وی مطرح کرد: حضرت امام با توطئه و دسیسه استعمارگران از کشور تبعید شد؛ اما این شخصیت شگفت‌انگیز از مبانی خودش که خداباوری و اعتماد به مردم بود دست نکشید و بر سر آنها ایستاد و همین باعث پیروزی امام شد.

قنبری خاطرنشان کرد: متأسفانه وصیت‌نامه امام امروز فقط به‌عنوان یک درس تک‌واحدی در دانشگاه طرح می‌شود درحالی‌که می‌توان از وصیت‌نامه امام، 500 رساله دکتری استحصال کرد.

پژوهشگر تاریخ اسلام به عظمت امام در قلب مردم اشاره کرد و افزود: امام قبل از آنکه وارد خاک ایران شود به قلب مردم وارد و از 12 بهمن تا 22 بهمن همه چیز را تغییر داد و در نهایت در 22 بهمن با لطف خدا و همراهی مردم، بساط رژیم ستم‌شاهی کاملا از خاک و تاریخ ایران برچییده شد.

قنبری به مطالبه مردم باتوجه‌به دستاوردهای امام اشاره کرد و افزود:  برای‌ آنکه بدانیم دستاورد انقلاب چه بوده باید به مطالبه مردم در زمان انقلاب توجه کنیم، مردم در آن زمان سه شعار اساسی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی داشتند و به هر سه هم رسیدند. 

تاریخ‌پژوه حوزه دین در پایان به شهادت آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و افزود: این شهید در حدود سه سال در حوزه ریاست‌جمهوری کارکرد و با این تلاش مجاهدانه آبرو را به  این جایگاه برگرداند.

 وی در نهایت تأکید کرد شهید آیت‌الله رئیسی به ملکوت اعلی پیوست و راه انقلابی او نیاز به یک جانشین انقلابی دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از