حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/07/25 شمسی | 2024/10/16 میلادی
هنر رزین تلاقی خلاقیت و علم است
کارآفرین حوزه رزین‌کاری:

هنر رزین تلاقی خلاقیت و علم است

کارآفرین حوزه رزین‌کاری گفت: رزین یکی از مواد جالب و چندمنظوره‌ای است که در دنیای هنر و صنعت کاربردهای فراوانی داشته و انواع گوناگونی دارد.

فاطمه سادات عمادی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان تجربه‌ها و کارآفرینی در حوزه رزین‌کاری گفت: رزین به‌نوعی صمغ و یکی از مواد جالب و چندمنظوره‌ای است که در دنیای هنر و صنعت کاربردهای فراوانی داشته و انواع گوناگونی دارد.

وی در ادامه افزود: از میان انواع مختلف رزین، رزین اپوکسی به‌عنوان مناسب‌ترین گزینه برای کارهای هنری شناخته می‌شود و این نوع رزین به‌ویژه در ساخت بدلیجات و لوازم تزئینی با استفاده از گل‌های طبیعی، اکلیل‌های متنوع و استیکرهای ورق طلا بسیار محبوب است.

کارآفرین حوزه رزین‌کاری عنوان کرد: برای تولید محصولات باکیفیت، نیاز به تجهیزات اساسی داریم و این تجهیزات شامل پوشش‌های محافظ، لوازم ایمنی مانند دستکش، ماسک و عینک ایمنی، محیط با دمای کنترل شده و دریل مینیاتوری است.

عمادی ادامه داد: رنگ‌های مختلف، ماده سخت‌کننده (هاردنر)، افشانه روان‌کننده سیلیکون، پیگمنت‌ها و سایر مواد افزودنی در کار رزین ضروری هستند و باید توجه داشت که هر یک از انواع رزین‌ها، از جمله پلی‌استر، اپوکسی، پلی‌یورتان و پلی‌آمید، خواص خاص خود را دارند.

عمادی رزین اپوکسی را بهترین نوع رزین دانست و افزود: همه تولیدات ما به‌خصوص برای زیورآلات رزینی، از رزین اپوکسی تهیه می‌شود و ما همواره تلاش می‌کنیم تا مواد اولیه را از مکان‌های معتبر باکیفیت و تنوع بالا انتخاب کنیم.

وی با اشاره به چالش‌های تأمین مواد اولیه گفت: اکثر مواد و وسایل موردنیاز ما در استان سمنان موجود نیست و به همین دلیل باید آن‌ها را از تهران تهیه کنیم و این موضوع گاهی سبب افزایش هزینه‌ها می‌شود؛ اما چون کیفیت بالای مواد اولیه برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ترجیح می‌دهیم هزینه کنیم تا محصولی باکیفیت بالا تولید کنیم.

وی بیان کرد: محصولاتی که در کارگاه ما تولید می‌شود شامل؛ ظرف ‌و ظروف، تابلوها و ساعت‌های دیواری و دکوری و همچنین زیورآلات است و ما از طراحی تا ساخت محصول صفر تا صد کار را خودمان انجام می‌دهیم.

کارآفرین حوزه رزین کاری اظهار کرد: یکی از محصولات محبوب ما در ایام نزدیک به عید نوروز، ظروف هفت‌سین است که مردم استقبال خوبی از آن می‌کنند و علاوه بر این، ما سفارش‌های خاص برخی مشتری‌ها را نیز انجام می‌دهیم که این موضوع به ما کمک می‌کند تا تنوع بیش‌تری در محصولات خود داشته باشیم.

عمادی با بیان فروش و بازاریابی محصولات رزینی توضیح داد: ما محصولات خود را هم در بازار موجود به فروش می‌رسانیم و هم از طریق شبکه‌های اجتماعی و ثبت سفارش از سوی مشتریان به سراسر ایران ارسال می‌کنیم؛ زیرا این کار به ما کمک می‌کند تا با مشتریان بیش‌تری ارتباط برقرار کرده و بازار خود را گسترش دهیم.

وی با اشاره به حدود 6 سال فعالیت در این حوزه ابراز کرد: کارم را با سرمایه اولیه ۳ میلیون تومان شروع کردم و سپس آن را توسعه دادم و در حال حاضر سه نیروی ثابت در کارگاه مشغول به کار هستند.

عمادی با بیان اینکه پس از کارگاه، برای علاقه‌مندان آموزشگاه نیز تأسیس شده، بیان کرد: حدود دو سال است که برای علاقه‌مندان حوزه رزین‌کاری آموزشگاه تأسیس کردیم و آموزشگاه ما هر سال میزبان حدود ۱۲۰ هنرجو است که می‌توانند پس از گذراندن دوره، مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای دریافت کنند.

وی در ادامه افزود: آموزش‌ها در حوزه رزین‌کاری به‌نوعی ارائه می‌شود که هنرجویان ما خودشان در حال حاضر کارآفرین شده‌اند و این موضوع نشان‌دهنده تأثیر مثبت آموزش بر هنرجویان و توانمندسازی آن‌ها است.

عمادی با بیان اینکه به مکان مناسب‌تری برای کارگاه و آموزشگاه نیاز داریم، افزود: برخی هنرجوها و نیروهای کار نمی‌توانند به مکان فعلی ما مراجعه کنند همچنین فضا برای کار کوچک است و باید به‌دنبال گسترش فضای کاری باشیم.

وی ابراز کرد: باوجود همه چالش‌ها، امید داریم که با تلاش مستمر و ارتقای کیفیت محصولات، بتوانیم به موفقیت‌های بیش‌تری دست یابیم؛ زیرا آینده این صنعت بسیار روشن است و امیدوارم که جوانان بیشتری به این حوزه جذب شوند و با خلاقیت‌های خود دنیای جدیدی از هنر را خلق کنند.

انتهای خبر/

 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از