حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو سمنان:

رکود بازار خودرو با واردات شکسته می‌شود

رکود بازار خودرو با واردات شکسته می‌شود

رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی سمنان گفت: واردات و عرضه هرچه بیش‌تر خودرو باعث خروج بازار خودرو از رکود خواهد شد.

علی عبدالشاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در خصوص وضعیت بازار خودرو در سمنان، گفت: تقریباً خرید و فروشی در بازار خودرو صورت نمی‌گیرد و همچنان بازار در رکود به سر می‌برد.

 رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی سمنان با اشاره به افزایش قیمت دلار و تأثیرش بر قیمت خودرو اظهار کرد: در سال‌های گذشته قیمت خودروها در بازار تحت‌تأثیر ارز بود که با افزایش دلار اندکی قیمت خودرو نیز افزایش یافت و معاملات انجام گرفت.

 وی با بیان اینکه افزایش قیمت ارز طی روزهای گذشته تأثیری در بازار نداشته است، افزود: با وجود رکودی که در سطح بازار خودرو وجود دارد و معامله‌ای صورت نمی‌گیرد و این افزایش قیمت دلار هیچ تأثیری بر روی قیمت خودرو نگذاشته است.

 عبدالشاه در خصوص واردات خودروهای کارکرده و تأثیر آن بر بازار خودرو، بیان کرد: در حال حاضر واردات خودرو هنوز صورت نگرفته و قیمت‌ها در بازار سمنان روند کاهشی نداشته است.

 این نمایشگاه‌دار خودرو همچنین تصریح کرد: با ورود این خودروها به کشور تغییرات اساسی در بازار ایجاد و از رکود خارج شده و به روال عادی باز خواهد گشت.

 وی، عرضه بیش‌تر خودرو توسط دولت در بازار را تنها راهکار خروج از رکود برشمرد و گفت: وقتی خودرو اعم از ایرانی و خارجی در بازار تزریق شود باعث رونق در کسب‌ و کار نمایشگاه‌داران خواهد شد.

 عبدالشاه با بیان اینکه میزان تولید خودرو در کشور کم و تعدیل بازار نیاز مند تزذیق خودروی وارداتی است، بیان کرد: با واردات خودروهای دست‌دوم به بازار، قیمت خودروها روند کاهشی را خواهد داشت و به سمت منطقی شدن حرکت خواهد کرد.

 این نمایشگاه‌دار خودرو با اشاره به کیفیت خودروهای وارداتی، اظهار کرد: خودروهای وارداتی از نظر کیفیت بالاتر از خودروهای ایرانی هستند که با ورود آن‌ها به بازار قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از