حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/04/12 شمسی | 2024/07/02 میلادی
در استان سمنان صورت گرفت؛

واگذاری 118 هزار هکتار زمین برای مسکن ملی

واگذاری 118 هزار هکتار زمین برای مسکن ملی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از واگذاری 118 هزار هکتار از اراضی ملی در حریم شهری به اداره کل مسکن و شهرسازی این استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ جعفر مرادی‌حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: تغییر نمایندگی اسناد اراضی ملی از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به سازمان زمین و مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن انجام است و ما موظف هستیم اراضی شهرهای جدید که حریم آنها مشخص‌شده، به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از واگذاری ۱۱۸ هزار هکتار از اراضی ملی در حریم شهری به اداره کل مسکن و شهرسازی این استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و اضافه کرد: این اراضی در حریم شهرها، زمین‌هایی بوده که طرح‌های مرتع‌داری، جنگل‌کاری و آبخیزداری در آنها انجام نشده است.

به گفته وی، در ۱۳ مورد ۱۳۰ هزار مترمربع از اراضی ملی در طرح هادی روستایی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه مجموع استعلام‌های معادن در استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰۱ فقره بوده، گفت: با ۸۰ فقره از این استعلام‌ها موافقت شده است.

مرادی‌حقیقی اضافه کرد: واگذاری اراضی برای ۲۰ مورد از طرح‌های کشاورزی و ۳۱ مورد از طرح‌های غیرکشاورزی درمجموع ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: ۱۳ مورد واگذاری زمین به مساحت ۱۳ هکتار به بنیاد مسکن استان سمنان به ثبت رسیده است.

وی افزود: تغییر کاربری مجاز این زمین‌ها در یک سال اخیر با هدف توسعه مسکن در این استان انجام شده است.

مرادی‌حقیقی گفت: ۴۰۱ استعلام مربوط به معادن در یک سال گذشته در استان سمنان انجام و با ۸۰ فقره از آن‌ها موافقت و با ۳۱۸ فقره مخالفت شده است.

فارس

 

پایان پیام/

واگذاری 118 هزار هکتار زمین برای مسکن ملی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از