حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
کارشناس ارشد تربیت‌بدنی:

ورزش یک نیاز اساسی برای کودکان است

ورزش یک نیاز اساسی برای کودکان است

کارشناس ارشد تربیت‌بدنی گفت: ورزش یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌تواند تأثیرات مثبت و چشمگیری بر روی رشد کودکان داشته باشد و از جنبه‌های جسمی، روانی و اجتماعی به کودکان کمک می‌کند.

مائده توانگر در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با بیان تأثیرات و فواید ورزش بر روی کودکان گفت: ورزش یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌تواند تأثیرات مثبت و چشمگیری بر روی رشد کودکان داشته باشد و از جنبه‌های جسمی، روانی و اجتماعی به کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌های لازم برای زندگی سالم و موفق را کسب کنند.

کارشناس ارشد تربیت‌بدنی در ادامه افزود: ورزش در کودکان به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و موجب کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها شده همچنین فعالیت‌های بدنی منظم در کودکان باعث تقویت عضلات و استخوان‌ها شده و به بهبود انعطاف‌پذیری ‌ و تعادل کمک می‌کند.

توانگر عنوان کرد: انجام ورزش‌های سبک در کودکان به کنترل وزن کمک کرده و از چاقی افراطی جلوگیری کرده و همچنین با تخلیه انرژی به‌خصوص در کودکان فعال سبب بهبود کیفیت خواب آن‌ها می‌شود.

وی به تأثیرات ورزش بر ذهن کودکان اشاره کرد و افزود: ورزش نه‌تنها بر روی جسم، بلکه بر روی ذهن نیز تأثیرات مثبتی دارد از این‌ جهت فعالیت بدنی منظم می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند و احساس شادی و رضایت را در کودکان افزایش دهد؛ زیرا ترشح هورمون‌های شادی مانند اندورفین در حین ورزش، احساس خوشحالی و آرامش را در کودکان تقویت می‌کند.

بنا به گفته کارشناس تربیت‌بدنی، ورزش به کودکان این امکان را می‌دهد که با دیگران تعامل داشته باشند و مهارت‌های اجتماعی خود را توسعه دهند؛ زیرا با شرکت در تیم‌های ورزشی یا فعالیت‌های گروهی دوستی‌ها و روابط اجتماعی مثبتی شکل می‌گیرد و روحیه رقابت سالم در آن‌ها تقویت می‌شود.

توانگر انجام تمرینات ورزشی در کودکان را روشی برای افزایش مهارت‌های اجتماعی برشمرد و افزود: ورزش می‌تواند به یادگیری مهارت‌های جدید و تقویت تمرکز در کودکان کمک کند؛ زیرا بسیاری از ورزش‌ها نیازمند توجه و تمرکز بالا هستند که این امر می‌تواند سبب بهبود عملکرد تحصیلی در کودکان شود.

وی خاطرنشان کرد: تشویق کودکان به ورزش از سنین پایین، موجب شکل‌گیری عادات سالم در بزرگ‌سالی می‌شود و کودکانی که به فعالیت‌های بدنی عادت کرده‌اند، احتمالاً در بزرگ‌سالی نیز سبک زندگی فعالی خواهند داشت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از