حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهدای استان سمنان؛

پاسداری از اسلام را از حسین‌ (ع) آموختیم

پاسداری از اسلام را از حسین‌ (ع) آموختیم

شهید «یوسف پریمی»، در وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد: «این راهی که می‌رویم با آگاهی کامل و برای پاسداری از اسلام و ایران است، ما شاگردان مکتب توحید این درس را از سرور شهیدان حسین‌بن‌علی (ع) آموختیم.»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، شهید «یوسف پریمی» دوم شهریور ۱۳۲۷ در شهرستان دامغان به دنیا آمد. پدرش علی‌اکبر و مادرش خدیجه نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. بنّا بود. ازدواج کرد و صاحب چهار پسر و دو دختر شد. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و چهارم اسفندماه ۱۳۶۳ در شرق رود دجله عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار وی در گلزار شهدای فردوس‌رضای زادگاهش قرار دارد.

گزیده‌ای از دست‌نوشته شهید:

پاسداری از اسلام و ایران

ای برادران و خواهران! توجه داشته باشید که ملت ما با استقامت و ایثارگری خود توانست اسلام را دوباره در جهان احیا کند و امروز مسئولیت ما بسیار سنگین است که باید اسلام، این امانت الهی را حفظ کنیم. 

شهادت، نقطه کمال یک انسان است. این راهی که می‌رویم با آگاهی کامل و برای پاسداری از اسلام و ایران است. هرگز تن به خواری و ذلت نباید داد و زیر بار زور نباید رفت که ما شاگردان مکتب توحید این درس را از سرور شهیدان حسین‌بن‌علی(ع) آموختیم که در روز عاشورا فرمود: «هیهات منا الذله.»

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از