حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
قابل توجه شهردار سمنان؛

پل‌های متروکه سطح شهر پاتوق شده‌اند

پل‌های متروکه سطح شهر پاتوق شده‌اند

متأسفانه، اکثر پل‌های عابر پیاده در شهر سمنان یا غیرقابل استفاده‌اند و یا به دلیل خرابی از رده‌ خارج و به محل تجمع معتادان تبدیل شده‌اند و نیاز است مسئولین شهری برای ساماندهی آن فکر جدی‌تری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، یکی از مسائلی که در انبوه مشکلات شهری سمنان به چشم می‌خورد و به‌راحتی با گذر ساده از خیابان‌های مرکز شهر می‌توان آن را دریافت پل‌های عابر پیاده بلااستفاده است که اکثریت آنها با وجود صرف هزینه‌های گزاف برای ساخت سازه آن به دلیل صعب‌العبور بودن مورداستفاده شهروندان قرار نمی‌گیرد و معدود پل‌های مکانیزه نیز در شرایط وخیم‌تر از رده‌ خارج شده‌اند.


اكثر مردم بالارفتن از پل‌های عابر پیاده به حالت معمولی را مشكل دانسته و مسير مستقيم را ترجيح می‌دهند و تمايل چندانی به بالارفتن از ۲۵ تا ۳۰ پله برای استفاده از پل‌عابر پياده را ندارند و متأسفانه جان خود را در عبور از عرض خیابان به مخاطره می‌اندازند.


حال سؤالی که ذهن هر مخاطبی را به خود درگیر می‌کند این است که آیا پل‌های عابر پیاده در شهر سمنان که با صرف هزینه‌های گزاف و میلیاردی و از محل بودجه بیت‌المال ساخته شده‌اند صرفاً جهت گزارش عملکرد مسئولان شهری و فریب افکار عمومی ساخته شده و یا واقعاً برای رفاه و آسایش مردم نهاده شده‌اند؟!


در توصیف وضعیت اسفناک پل‌های مکانیزه که به دلیل عدم تعمیر و نگهداری آنها به‌طورکلی از رده‌ خارج و به محل حضور معتادان تبدیل شده‌اند باید گریست.


به دلیل اینکه عزمی برای تعمیر و نگهداری آنها وجود نداشته و به دلیل مسقف بودن سرپناه معتادان بود و با گذر آنها با انبوه ته‌سیگار و زباله‌های دیگر مواجه می‌شویم که بوی نامطبوع آن باعث آلودگی فضای شهر شده است.


حال باید از شهردار سمنان سؤال کرد که آیا شهری که از آن به‌عنوان تک نگین شهرهای در مسیر جاده ابریشم ایران نام‌برده‌اید، بدون توجه و فراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم و مناسب گردشگری و تنها با تبلیغات رسانه‌ای و نصب بنر به شهر نمونه گردشگری تبدیل شده و مهیای حضور گردشگران خارجی می‌شود؟

 

انتهای خبر/

 

 

پل‌های متروکه سطح شهر پاتوق شده‌اند
پل‌های متروکه سطح شهر پاتوق شده‌اند
پل‌های متروکه سطح شهر پاتوق شده‌اند

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از