حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
فرمانده سپاه ناحیه آرادان:

پیاده‌روی اربعین مصداق بارز جهاد تبیین است

پیاده‌روی اربعین مصداق بارز جهاد تبیین است

فرمانده سپاه ناحیه آرادان پیاده‌روی اربعین را یکی از مصادیق بزرگ جهاد تبیین عنوان کرد.

 عباسعلی کاظمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به فلسفه قیام امام حسین (ع) گفت: امر به‌ معروف و نهی  از منکر از نشانه‌های بارز قیام امام حسین علیه‌السلام است که می‌توان آن حضرت را به حق شهید امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر خواند.

 فرمانده سپاه ناحیه آرادان در ادامه افزود: با توجه‌ به شرایط دوران امام حسین علیه‌السلام که زمامداری حکومت اسلامی بر عهده خلفای ظالم بود و از سوی دیگر درصدد بیعت با امام بودند؛ لذا امام تمام دارایی خود را به کربلا آورد و با شعار هیهات‌من‌الذله با حکومت نامشروع زمانه خویش مقابله کرد.

وی با بیان اینکه لشکر ابن سعد را افرادی تشکیل داده بودند که شکم‌هایشان از حرام پر شده بود، اظهار کرد: این افراد سخنان امام حسین (ع) را نشنیدند و در مقابل امام‌زمان خود ایستادند.

کاظمی یکی از اهداف قیام امام حسین علیه‌السلام را حفظ ساختار اسلام عنوان کرد و گفت: آن حضرت با خون خود درختی را که پیامبر (ص) آن را به بار نشانده بود، آبیاری کرد.

وی در ادامه به اهمیت حضور در راهپیمایی اربعین اشاره کرد و افزود: تأکید ائمه (علیهم‌السلام) نیز بر این امر بوده است، در حالی‌ که در زمان متوکل تلاش‌های زیادی برای از بین‌ بردن این حرکت صورت گرفت؛ اما موفق نشد.

کاظمی در ادامه افزود: پایه‌گذار این مراسم نیز اهل بیت عصمت و طهارت بودند که تا به امروز این اجتماع عظیم گسترش پیدا کرده است.

 این مقام مسئول راهپیمایی اربعین را نوعی از جهاد تبیین دانست و اظهار کرد: اربعین به‌عنوان جهاد مورد تأکید زیادی قرار گرفته و یادآوری قیام امام حسین (ع) را در بر دارد.

کاظمی همچنین تصریح کرد: برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین مهم‌ترین راه برای دشمن‌ستیزی، دشمن‌شناسی است که لازم است همه در این پیاده‌روی سهمی داشته باشیم تا نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری پیاده‌روی اربعین بعد از انقلاب پررنگ‌تر شده و همه ساله باشکوه خاصی برگزار می‌شود که امسال با رشد حدود ۲۰ درصدی مواجه شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از