حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
فرمانده سپاه ناحیه سرخه:

پیاده‌روی اربعین انسان‌ساز است

پیاده‌روی اربعین انسان‌ساز است

فرمانده سپاه ناحیه سرخه گفت: مراسم بین‌المللی پیاده‌روی ایام اربعین سید و سالار شهیدان در واقع یک مسیر انسان‌ساز است.

محمدمهدی ادهم در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به اهمیت قیام اباعبدالله الحسین (ع) گفت: نهضت عاشورا و قیام اباعبدالله تا قیامت ادامه پیدا خواهد کرد؛ چرا که این نهضت بر پایه پیروزی خون بر شمشیر بنا شده است.

فرمانده سپاه ناحیه سرخه با اشاره به دلایل قیام اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: نهضت و قیام اباعبدالله (ع)  در برهه تاریخی که مردم کاملاً دچار انحراف شده و تحت سلطه حکومت مستبدی دوران خود بودند، اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) می‌دانست که صلح با یزید اصلاً به صلاح نیست، افزود: اباعبدالله همراه با همسر و فرزندان خود در صحرای کربلا حاضر شد و با فداکردن جان خود و یاران باوفایش توانست شعائر اسلامی که مورد تحریف قرار گرفته بود را مجدد زنده نگه دارد.

ادهم با اشاره به لزوم برگزاری باشکوه مراسم‌های عزای امام حسین (ع) بیان کرد: عزاداری‌های امام حسین (ع) در ایام سوگ آل‌الله باید به‌صورت هر چه باشکوه‌تر و منسجم‌تر برگزار شود؛ چرا که این مهم باعث زنده نگه‌داشتن نهضت عاشورا می‌شود.

این مقام مسئول، اجتماع بزرگ پیاده‌روی اربعین را مسیری انسان‌ساز عنوان کرد و افزود: در اربعین حسینی از کشورهای مختلف زائران خود را به خیل عظیم عاشقان ثارالله می‌رسانند و هر زائر به‌اندازه درک و فهم خویش از این مراسم بزرگ معنوی توشه برداشت می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از آثار مثبت این اجتماع عظیم اربعینی پیوند مجدد قلوب مردم از کشورهای مختلف به‌خصوص مردم ایران و عراق است که دشمن بنا را بر تفرقه بین این دو ملت گذاشته است.

ادهم با اشاره به روحیه جهادی زائران در پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد: این اجتماع بزرگ باعث همدلی و افزایش روحیه جهادی بین عزاداران شده و برپایی موکب‌های خدمت‌رسان در ایران و عراق این روحیه را هر چه بیش‌تر در بین مردم زنده نگه داشته‌ است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از