حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/04/12 شمسی | 2024/07/02 میلادی
کارشناس هواشناسی خبر داد:

پیش‌بینی بارندگی در استان سمنان

پیش‌بینی بارندگی در استان سمنان

کارشناس هواشناسی گفت: فعالیت سامانه بارشی تا آخر هفته ادامه دارد و سبب بارش باران و رگبار در برخی نقاط به‌ویژه نواحی شمالی استان می‌شود.

نادیا میرشجاع در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به فعالیت یک سامانه بارشی در استان سمنان گفت: فعالیت این سامانه تا اواخر هفته و در ساعات بعد از ظهر و شب ادامه دارد و سبب بارش باران و رگبار گاهی با رعد و برق و احتمال تگرگ در برخی نقاط به‌ویژه نواحی شمالی استان می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه سبب افزایش گرادیان فشار و وزش باد شدید می‌شود، گفت: وزش باد شدید و گرد و خاک برای همه نقاط را خواهیم داشت و این وزش باد در ساعات بعد از ظهر و شب خواهد بود. 

کارشناس هواشناسی از روند افزایشی دمای هوا در استان سمنان طی هفته پیش‌رو خبر داد و افزود: کیفیت هوا به طور کلی برای بیشتر افراد مناسب است. البته، گروه‌های حساس ممکن است بر اثر فعالیت بلندمدت دچار نشانه‌های جزئی تا متوسط شوند. 

میرشجاع ابراز کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته روستای «حسینان» شهرستان دامغان با دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و منطقه  «پرور» شهرستان مهدیشهر با دمای ۱۲ درجه سانتیگراد سردترین نقطه سمنان بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از