حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
امام جمعه موقت سرخه:

نامزدها به دنبال تبیین برنامه‌های خود باشند

نامزدها به دنبال تبیین برنامه‌های خود باشند

امام‌ جمعه موقت سرخه گفت: نامزدهای ریاست‌جمهوری باید به دنبال تبیین برنامه‌های خود برای مردم باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌ محمود نطنزی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: یکی از جلوه‌های جمهوریت موضوع انتخابات است که در اصول مختلف قانون اساسی به آن اشاره شده است.

امام‌ جمعه موقت سرخه در ادامه افزود: اصل ششم قانون اساسی، صریح‌ترین اصل است که در آن به سرنوشت مردم با اتکا به آرای عموم در انتخابات اشاره شده است.

 نطنزی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات، اظهار کرد: حضور پررنگ و مشارکت حداکثری در انتخابات در اولویت است هر چه حضور پرشورتر باشد عزت، استقلال و اقتدار ما بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باید از میان نامزدها اصلح را انتخاب کرد، بیان کرد: شخصی که جهادی، پرتلاش، انقلابی و ولایی باشد را انتخاب کنید.

نطنزی با اشاره به تبلیغات نامزدهای ریاست‌جمهوری گفت: به گفته مقام معظم رهبری، نامزدها در زمان تبلیغات باید اخلاق را مراعات کنند که فضای سالمی حاکم شود.

وی با بیان اینکه کاندیدای ریاست‌جمهوری باید به دنبال تبیین برنامه‌های خود باشند نه دنبال تخریب دیگران، گفت: در تبیین چارچوب نظام جمهوری اسلامی حفظ می‌شود؛ اما در تخریب به چهارچوب‌ها و قاعده نظام خدشه وارد می‌شود.

خطیب جمعه سرخه با اشاره به اینکه در تبیین برنامه‌ها مرزبندی با دشمن مشخصه مبیّن و واضح است، اظهار کرد: نامزدی که کاندیدای ریاست‌جمهوری شده باید مرزبندی خودش را با دشمن و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی واضح و روشن مشخص کند؛ اما در تخریب می‌بینیم این مرزبندی کم‌رنگ و منجربه همراهی با دشمن می‌شود.

امام‌ جمعه موقت سرخه در توصیه‌ای به نامزدهای ریاست‌جمهوری افزود: نامزدها در ایام تبلیغات برنامه‌هایشان را به مردم ارائه کنند چراکه مردم ما فهیم هستند به‌خوبی تشخیص می‌دهند چه کسانی به دنبال خدمت‌رسانی هستند. 

وی با انتقاد از اینکه در کشور برای اوقات فراغت متولی خاصی وجود ندارد، گفت: همه گروه‌ها به‌صورت متفرقه و پراکنده فعالیت دارند یک متولی خاصی مطرح شود که مدیریت واحدی بر این مراکز فرهنگی آموزشی داشته باشد. 

نطنزی با اشاره به تعطیلی اداره ثبت‌احوال شهرستان سرخه گفت: پروسه شهرستان شدن سرخه تکمیل نشده هنوز ما شاهد هستیم بعضی از ادارات در شهر ما مستقر نشدند و اگر مستقر شدند به‌صورت سرپرستی و نمایندگی هستند.

وی خاطرنشان کرد: اخبار واصله حاکی از آن است که اداره ثبت‌احوال تعطیل شود که بنده خیلی تعجب می‌کنم سرخه‌ در زمانی که به‌صورت بخشداری اداره می‌شد اداره ثبت‌احوال داشت الان که شهرستان شده زمزمه است که منتقل شود و مطالبه ما از فرماندار و استاندار ادامه فعالیت این اداره در شهرستان سرخه است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از