حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
رئیس هیأت کبدی استان سمنان:

کبدی‌کاران استان سمنان خانه ندارند

کبدی‌کاران استان سمنان خانه ندارند

رئیس هیأت کبدی استان سمنان گفت: نداشتن خانه تخصصی کبدی از مشکلات ورزشکاران این رشته در استان سمنان است که نیاز به حمایت مسئولان دارد.

محمد عربی در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به ورزش کبدی و تاریخچه آن گفت: پیشینه ورزش کبدی به کشور هندوستان بازمی‌گردد و برای نخستین‌بار در سال ۸۱ مسابقات قهرمانی این بازی برای آقایان در سطح آسیا برگزار شد.

وی در ادامه افزود: ورزش کبدی ترکیبی از راگبی و کشتی بوده و بسیار کم‌هزینه است، و می‌توان به‌صورت سالنی و غیرسالنی به آن پرداخت.

رئیس هیأت کبدی استان سمنان تصریح کرد: ورزش کبدی در سه بخش؛ نوجوان، جوانان و بزرگسالان و بخش‌های آقایان و بانوان در استان سمنان فعال است و در هر سه رده به مسابقات کشوری اعزام شدند، تاریخ احتمالی برگزاری مسابقات کشوری ۲۵ مردادماه در شهرستان همدان خواهد بود.

عربی با بیان اینکه اردو‌های تیم ملی در بخش جوانان و بانوان برگزار شد گفت: از ۳0 تیرماه لغایت نهم مردادماه اردوهای تیم ملی جهت افزایش آمادگی ورزشکاران برای مسابقات برگزار شد.

این مقام مسئول همچنین بیان کرد: اردوی ۱۰ روزه تیم کبدی در بخش جوانان دختر کشور در شاهرود آخرین اردوی تمرینی پیش از اعزام به مسابقات جهانی است و نخستین دوره مسابقات کبدی قهرمانی جوانان دختر جهان در شهریورماه ۱۴۰۳ به میزبانی کشور هند برگزار می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شرایط کرونایی در کشور مسیر توسعه ورزش کبدی را دچار وقفه کرد، ورزش کبدی نیاز به تمرین و آموزش فراوان دارد؛ زیرا هیچ ورزشی به‌اندازه کبدی ریزه‌کاری ندارد و در برگزاری مسابقات هر اشتباه منجر به از دست‌دادن امتیاز می‌شود.

عربی عنوان کرد: در برگزاری دوره‌های پرورش مربی سال ۱۴۰۲ حدود ۴۴ نفر شرکت کردند که از این تعداد اکثریت بومی‌های استان سمنان و باقی از سایر شهرها بودند، همچنین دوره جدید پرورش مربی در سال ۱۴۰۳ برگزار و مجدد ۴۴ مربی افزوده شد.

وی با اشاره به ظرفیت کبدی‌کاران استان سمنان گفت: ورزشکاران ما ظرفیت و استعداد بسیار خوبی در مسابقات کشوری و حضور در تیم ملی از خود نشان دادند و از این جهت بر آن هستیم تا با برگزاری کلاس‌های مربیگری و داوری سبب شکوفایی بیشتر ورزشکاران این استان باشیم.

عربی تأکید کرد: داوران کبدی استان سمنان به سه سطح تقسیم می‌شوند که در سطح اول و دوم به ترتیب دو داور بین‌المللی و در سطح سوم حدوداً ۳۰ داور حضور دارند.

وی با بیان اینکه ورزش کبدی در تمام مناطق استان سمنان فعال است گفت: در تمام شهرستان‌های استان سمنان هیات‌های کبدی تشکیل شده و این ورزش به‌صورت جدی در تمام شهرستان‌ها دنبال می‌شود.

عربی عدم خانه تخصصی کبدی در استان سمنان را یک چالش برشمرد و افزود: با وجود پتانسیل و ظرفیت خوب بازیکنانی که در ورزش کبدی استان سمنان حضور دارند؛ ولی سال‌ها است که مشکل ما در حوزه خانه کبدی حل نشده است.

وی ابراز کرد: ورزش کبدی در استان سمنان از شرایط مطلوبی برخوردار است؛ اما به دلیل نبود زیرساخت‌های کافی و حامی مالی هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است و نیاز به حمایت بیشتری از سوی مسئولان استانی دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از