حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/04/18 شمسی | 2024/07/08 میلادی
مدیر حوزه علمیه استان سمنان:

کریم اهل بیت سخاوتی بی اندازه دارد

کریم اهل بیت سخاوتی بی اندازه دارد

مدیر حوزه علمیه استان سمنان گفت: امام حسن (ع) در دوران عمر شریف خود چندین مرتبه تمام اموال خود را در راه خدا تقسیم کردند، تا جایی که دشمنان او هم اقرار داشتند که سخاوتمندترین مرد عرب است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر ابراهیمی‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام گفت: تقارن دو بهار معنویت و بهار طبیعت فرصتی برای تحول انسان است و ان‌شاءالله دل‌های همه بندگان خداوند در این دو بهار از بهره لازم برخوردار شود.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان تصریح کرد: آغاز و پایان سال جاری با ضیافت الهی و مهمانی خدا همراه است که موجب می‌شود دل‌ و جان‌هایمان در معرض نسیم رحمت الهی قرار گرفته و به حظ معنوی دست یابیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیمی‌فر در رابطه‌ با فرخنده سال روز تولد کریم اهل‌بیت تصریح کرد: روز پانزدهم ماه مبارک رمضان مصادف با ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) است که روایات متعددی دررابطه‌با این روز فرخنده وجود دارد و خوب است از این امام بزرگوار یادی کنیم و روایتی را به ارمغان آوریم.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان خاطرنشان کرد: همه دلمان می‌خواهد فردای قیامت آرامش داشته باشیم و همنشین با بزرگان باشیم و همنشینی با پیغمبر و امیرالمؤمنین و فرزندان طاهرشان بهترین اتفاق در قیامت است.

وی در ادامه اظهار کرد: امام حسن مجتبی (ع) در ضمن یک روایت به ما بشارت می‌دهند و این دغدغه را از ما مرتفع می‌سازد حضرت می‌فرمایند هرکسی این سه کار را در ماه مبارک رمضان انجام دهد روز قیامت با انبیا و شهدا همنشین خواهد بود و اینان از رفیقان بسیار خوب هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیمی‌فر در ادامه روایت تصریح کرد: هرکسی که به داد مردم برسد با مالش، با مقامش و یا با آبرویش یا با یک کلمه طیب و سخن زیبا و نیکو در واقع گره‌ای از کار مردم باز کند وی به همچون مقامی خواهد رسید.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان اظهار کرد: شخصی خدمت حضرت رسید و عرض حاجت کرد که یا بن رسول‌الله گرفتارم و بدهی دارم که می‌خواهم که شما  کمکم بکنید، امام حسن مجتبی علیه‌السلام فرمودند که من یک هزار در هم می‌توانم به تو کمک کنم که با ان بدهی خود را پرداخت کنی و یا می‌توانم به تو کلامی بیاموزم که در دیار خود با دشمنی که به جدم امیرالمؤمنین علی (ع)  دشنام می‌دهد مقابله کنی.

وی در ادامه ابراز داشت: امام حسن مجتبی (ع) فرمودند این فرد  باعث انحراف جوان‌ها و نوجوان‌ها و مردم شده است، اگر بخواهی عوض آن هزار درهم من این کلام  و این استدلال و برهان و کلمه طیب را به تو یاد بدهم تا  بتوانی در مقابل آن ناصبی بایستی و مردم را از انحراف نجات بدهی، هر کدام را بخواهی من به تو می‌دهم؛ یا این کلمه طیبه یا پول؟ 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیمی‌فر تصریح کرد: بنده خدا تأمل و تفکری کرد و بعد فرمود یا بن رسول‌الله شما اگر آن کلمه طیب و سخن زیبا، استدلال و برهان که موجب هدایت مردم و جلوگیری از انحراف مردم می‌شود را به من یاد بدهید من ممنون هستم و بدهی من از طرق دیگر برطرف می‌شود، امام حسن مجتبی علیه‌السلام از جواب آن مرد بسیار خوشحال شدند و فرمود: من علاوه بر اینکه استدلال، برهان و آن کلمه طیب را به تو یاد خواهم داد، هزار درهم را هم به شما خواهم داد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از