حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/28 شمسی | 2024/05/17 میلادی
معلّم پیشکسوت در گفتگو با «مرآت»:

کسوت معلمی تلفیقی از عشق و فداکاری است

کسوت معلمی تلفیقی از عشق و فداکاری است

معلّم پیشکسوت گفت: معلّمی شغلی آمیخته به عشق است که اگر یک معلّم عاشق آن نباشد در پستی و بلندی این شغل توان ادامه مسیر را نخواهد داشت و نمیتواند رسالت خود را به‌درستی انجام دهد.

محمدرضا اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در بیان نقش و جایگاه معلم گفت: جامعه معلمان هدف از آموزش را پروراندن توانمندی‌ها و استعدادهای نسل آینده می‌دانند که در سایه آن پیشرفت و آبادانی نصیب کشور شود.

این معلّم پیشکسوت در ادامه افزود: اما برای رسیدن به این مهم می‌بایست معلمان در کلاس درس با آرامش خیال و بدون دغدغه به امر مهم تدریس بپردازند که متأسفانه تاکنون مسئولان آن‌چنان که باید به شان و تامین نیازهای مادی معلمان نپرداخته‌اند.

وی همچنین تصریح کرد: متأسفانه صحبت‌هایی که از سند تحول آموزش و پرورش می‌شود در حد شعار باقی‌مانده و عملی نشده است و نیاز است که مدیران بالادستی دراین‌ خصوص درایت و حمیت بیشتری نشان دهند.

بنا به گفته این معلّم رشته ادبیات و زبان فارسی، قله پیش رویی که رهبر انقلاب ترسیم کردند و راه رسیدن به تمدن بلندی که مدنظر ایشان است از مسیر توجه به معلمان و پرورش‌دهندگان نسل آینده کشور می‌گذرد که متأسفانه امروز در گیر و دار مشکلات و کمبود توجه اسیر هستند.

اسلامی همچنین بیان کرد: البته در میان این حجم از مشکلات جامعه فرهنگیان برخی مشکلات دانش‌آموزان طی سال‌های جاری نیز بایستی مدنظر قرار گیرد و مسائلی از قبیل پایین آمدن انگیزش تحصیلی و مشکلات شخصیتی و بهداشت روانی دانش‌آموزان و افت تحصیلی و... باید در چارچوب مسائل و مشکلات جامعه فرهنگیان بدان پرداخته شود.

این معلم پیشکوست همچنین ابراز کرد: معلمی شغلی آمیخته به عشق و علاقه است که اگر یک معلم عاشق شغل و حرفه خود نباشد در پستی‌ و بلندی این شغل توان ادامه مسیر را نخواهد داشت و نمی‌تواند رسالت خود را به‌درستی انجام دهد.

وی در نهایت به معلمان توصیه کرد که برای موفق‌بودن در کسوت معلمی حتماً در کنار امر تدریس به تمام نیازهای روحی و عاطفی دانش‌آموزان را نیز توجه کنند، تا بتوانند انسان‌سازی را به معنای واقعی به منصه ظهور برسانند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از