حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
خطیب جمعه سمنان:

کشتار غزه نمایشگاه لیبرال و دموکراسی غرب است

کشتار غزه نمایشگاه لیبرال و دموکراسی غرب است

امام جمعه سمنان گفت: کشتار مردم غزه در واقع نمایشگاه لیبرال و دموکراسی غرب است که در سال ۱۹۱۷ کشورهای غربی به سرکردگی اسرائیل وارد میدان شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه نمازجمعه این هفته ضمن گرامیداشت و نکوداشت عالم فرزانه حضرت آیت‌الله شیخ عباسعلی اختری، گفت: پنج‌شنبه گذشته برنامه‌ای فاخر جهت یاد و گرامیداشت آیت‌الله اختری انجام گرفت که این برنامه از ثمره زحمات دست‌اندرکاران است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره توصیفات آیت‌الله اختری از بیان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، افزود: برگزاری مجالس نکوداشت مفاخر استان یک وظیفه و کار فرهنگی محسوب می‌شود و با گرامیداشت این افراد ارزش‌ها و خوبی‌های آنان را یاد می‌گیریم و در زندگی خود استفاده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی ضمن تبریک روز پرستار خاطرنشان کرد: در دوران کرونا پرستاران به‌صورت شبانه‌روزی با چشم‌پوشی از زندگی خانواده به درمان بیماران کرونایی پرداختند که از جامعه پزشکی و پرستاران تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: حضرت زینب شیرزن تاریخ‌ساز کربلا و اسطوره صبر و مقاومت است که امام حسین (ع) و شهدای کربلا نصف فرضیه الهی را انجام دادند و مابقی کار و تکمیل‌کننده نهضت اباعبدالله زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) بودند.

امام‌جمعه سمنان خاطرنشان کرد: دشمنان در حال انتقاد به مسئولین کشور هستند که حقوق زن در ایران رعایت نمی‌شود و به زنان اجازه فعالیت در امور سیاسی، اجتماعی و فرهنگ را نمی‌دهیم و این در حالی است که حضرت زینب (س) صفحه دوم کربلا را به نمایش گذاشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به هفته بسیج افزود: برنامه‌های هفته بسیج ۲۹ آبان آغاز و تا ۵ آذرماه ادامه دارد، هفته‌ای که یادآور تأسیس هفته بسیج توسط حضرت امام (ره) زحمات بسیجیان در تمام صحنه‌ها است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی ضمن اشاره به غم کشتار وحشیانه اسرائیل غاصب با پشتیبانی، حمایت، میدان‌داری و مدیریت آمریکا و اشاره به بیانیه وزیر خارجه انگلیس افزود: این کشتار در واقع نمایشگاه لیبرال و دموکراسی غرب است در سال ۱۹۱۷ کشورهای عربی به نقطه‌ای رسیدند و بیان کردند که ما نمی‌توانیم مدیریت موقعیت جغرافیایی خود را داشته باشیم که کشورهای غربی به سرکردگی اسرائیل وارد میدان شدند.

امام‌جمعه سمنان اظهار کرد: یهودیان با پنج درصد جمعیت و فراخوان یهودیان در سراسر جهان در سرزمین فلسطین مستقر شدند و با خرید زمین فلسطین‌ها به‌مرور آنان را محدود کردند.

وی اذعان داشت: اسرائیل به بهانه اینکه حماس در زیر بیمارستان شفا اقدام به فعالیت نظامی کرده است به‌صورت حجیم و وحشیانه به این بیمارستان حمله کردند که در این زمینه نیز مدارکی پیدا نکردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی افزود: با این‌ همه خسارت و قتل‌عام در حق بیماران کودکان و زنان شورای امنیت سازمان ملل باگذشت ۴۰ روز در این زمینه فقط یک اجلاسیه‌ای تشکیل داد.

امام‌جمعه سمنان خاطرنشان کرد: حال اگر همین خسارت و جنایت در حق مردم اسرائیل و آمریکا رخ می‌داد آیا شورای امنیت سازمان ملل به همین نحو برخورد می‌کردم در این در حالی است که در این قطعنامه نیز حمایت از اسرائیل در اولویت است و نامی از فلسطینی‌هایی که به اسارت اسرائیل درآمده، برده نشده است.

وی خطاب به افرادی که ادعا می‌کنند ایران برای حمایت از مردم غزه هیچ اقدامی انجام نداده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران در هر جا به هر میزان که توانسته به مردم مظلوم غزه کمک کرده که نمونه بارز آن نامه سردار قاآنی به فرمانده گردان‌های قسام است که در این نامه بیان کرده است که برادران شما در محور مقاومت با شما متحد هستند و اجازه نخواهند داد که دشمن به اهداف کثیف خود در غزه و فلسطین برسد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از