حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
مدیرکل هواشناسی استان سمنان خبر داد:

کولاک برف در راه ارتفاعات و نواحی سردسیر

کولاک برف در راه ارتفاعات و نواحی سردسیر

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به فعالیت یک سامانه بارشی گفت: با فعالیت این سامانه احتمال کولاک برف در ارتفاعات و نواحی سردسیر سمنان وجود دارد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ ایرج مصطفوی اظهار داشت: این سامانه از اواخر وقت فردا بیست و دوم آذرماه وارد استان شده و تا اوایل وقت روز جمعه در این استان فعال است و بارش باران و احتمال تگرگ را به همراه دارد.

 وی با بیان اینکه از اوایل شب چهارشنبه این سامانه بارشی از نواحی غربی و شمال غربی استان وارد شده و به‌تدریج در غالب نقاط با شدت بیشتر در نواحی شمالی استان فعال است گفت: در روز جمعه ادامه بارش‌ها تا اواسط روز ادامه دارد.

 مدیرکل هواشناسی استان سمنان خاطرنشان کرد: بارش برف و احتمال کولاک برای ارتفاعات و نواحی سردسیر کوهستانی و مه آلودگی و کاهش دید به‌ویژه برای محورهای شمالی استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

 مصطفوی با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی سبب کاهش محسوس دمای هوا بین چهار تا هشت درجه می‌شود گفت: در نواحی سردسیر و کوهستانی دمای حداقل به صفر و زیر صفر نیز می‌رسد.

 وی با بیان اینکه احتمال وزش باد نسبتاً شدید برای برخی نقاط به‌ویژه ارتفاعات شمالی وجود دارد؛ افزود: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن رواناب نقطه‌ای و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

 مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه احتمال اختلال در تردد محورها وجود دارد گفت: احتمال کاهش دید افقی به‌ویژه در محورهای شمالی استان وجود دارد.

 مصطفوی بر ضرورت کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی جوی‌ها، کانال‌ها و آبراه‌ها و پاک‌سازی دهانه پل‌ها تأکید کرد و گفت: عدم صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، اجتناب از اسکان چادرهای مسافرتی در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها توصیه می‌شود.

 وی همچنین عدم چرای دام‌ها در نواحی مرتفع، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره را توصیه کرد.

 مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به‌احتمال بارش برف و کولاک گفت: باتوجه‌به احتمال سرمازدگی نیز باید تمهیدات پیشگیرانه لازم در بخش کشاورزی اندیشیده شود.


منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از