حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/04/18 شمسی | 2024/07/08 میلادی
گراف‌های هواشناسی نشان می‌دهد؛

کیفیت هوای گرمسار کاهش یافت

کیفیت هوای گرمسار کاهش یافت

نگاهی به گراف‌های هواشناسی نشان می‌دهد که شاخص آلودگی در گرمسار همزمان با صبح سه‌شنبه از ۱۰۰ عبور کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، بار دیگر هم‌زمان با سردشدن هوای استان سمنان شاهد پدیده وارونگی هستیم پدیده‌ای که سبب می‌شود آلودگی در سطح زمین باقی‌مانده و هوای سرد روی آن را بپوشاند و در نهایت شاهد کاهش کیفیت هوا برای تنفس باشیم.

 

به لطف ورود سامانه کم‌فشار بارشی در هفته گذشته و وزش باد طی روزهای اخیر به‌خصوص در غرب استان سمنان کمی شاهد کاهش شاخص‌های آلودگی بودیم؛ اما باز هم از ابتدای صبح سه‌شنبه بیست و هشتم آذرماه شاخص‌های آلودگی در سمنان و گرمسار روند صعودی داشته است.

 

شاخص آلودگی در گرمسار عدد ۱۰۱ را نشان می‌دهد که این یعنی ذرات آلوده در هوای این شهرستان دوبرابر میزان استاندارد است، شاخص آلودگی در سمنان نیز عدد ۸۸ و در شاهرود عدد ۶۳ را نشان می‌دهد در نتیجه به‌واسطه آلودگی هوا به‌خصوص در نیمه غربی استان شاهد کاهش کیفیت هوا هستیم.

 

ظهر روز گذشته شاخص آلودگی در سمنان به ۱۲۹ هم رسید و این نشان می‌دهد که از چه از ساعات روز بگذرد، میزان غلظت آلاینده‌ها در هوای مرکز استان بیشتر هم خواهد شد. در این شرایط از مردم خواسته شده تا در صورت داشتن بیماری مزمن و تنفسی کمتر خانه را ترک کرده و یا از ماسک استفاده کنند.

 

هواشناسی برای سمنان آسمان کمی ابری همراه با وزش باد و کاهش دمای هوا پیش‌بینی کرده است بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان برای امروز سه‌شنبه ۱۱ و دو درجه بالای صفر اعلام شده و از فردا قدری بر میزان دمای هوا افزوده می‌شود.

 

در شاهرود بوی دود به‌واسطه آتش‌زدن لاستیک‌های شبانه از بابت حفاظت باغات از سرمازدگی در همه شهر پیچیده است پدیده معمولی که در سال‌های اخیر و در این ایام بسیار تکرار می‌شود. بیشینه هوای شاهرود هشت درجه بالای صفر و کمینه آن دو درجه زیر صفر گزارش شده است.

 

برای دامغان نیز آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر و بارش رگبار در ارتفاعات شمالی این شهرستان پیش‌بینی‌شده است بیشینه و کمینه دمای هوای دیار صددروازه برای امروز هشت و دو درجه بالای صفر است.

 

و در گرمسار نیز آسمان نیمه‌ابری است و دماسنج‌ها روی عدد هشت ایستاده‌اند بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان صنعتی غرب‌نشین استان سمنان ۱۳ و چهار درجه بالای صفر اعلام شده است در نهایت باید دید که آیا در ساعات آتی شاخص‌های آلودگی در استان سمنان افزایش خواهند یافت یا خیر؟

منبع:خبرگزاری مهر

انتهای خبر/

 

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از