حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/24 شمسی | 2024/05/13 میلادی
رئیس شورای روستای مؤمن‌آباد:

گلوگاه‌های فساد در بدنه شورا شناسایی شود

گلوگاه‌های فساد در بدنه شورا شناسایی شود

رئیس شورای روستای مؤمن‌آباد گفت: متاسفانه هرروز خبرهای اختلاس و فساد اعضای شوراها به گوش می‌رسد که نیاز است مسئولان مربوطه اهرم‌های نظارتی را تشدید کنند.

عبدالله مؤمن‌آبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در خصوص برخی مشکلات گریبان‌گیر شوراهای شهر و روستا گفت: متأسفانه شوراها در حال حاضر از وظایف اصلی خود فاصله گرفته‌اند و به‌نوعی به‌وسیله‌ای برای فرار روبه‌جلو دستگاه‌های اجرایی تبدیل شده‌اند.

وی در ادامه افزود: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی وظایف محوله خود را به‌درستی انجام نمی‌دهند و مردم نیز از عملکرد دقیق اعضای شورا بی‌اطلاع هستند و تصور می‌کنند علت کم‌کاری‌ها به مسئولان شورا برمی‌گردد، در حالی ‌که این نهاد بیشتر وظیفه نظارتی بر عملکردها را برعهده دارد.

بنا به گفته مؤمن‌آبادی در برخی موارد برای پای‌کار آوردن دستگاه‌ها به هر روشی متوسل می‌شویم؛ اما بازهم اجرای خواست مردم محقق نمی‌شود که نیاز است شوراها از ابزارهای قدرتمندتری برای نظارت بهره‌مند شوند.

رئیس شورای روستای مؤمن‌آباد بیان کرد: در حال حاضر شوراها و دهیاری‌ها زیر نظر وزارت کشور هستند در حالی که به نظر بنده این ساختار غلط است؛ زیرا وزارت کشور یک نهاد سیاسی است و در راستای عملکرد اجرایی نمی‌تواند به دهیاری‌ها کمک چندانی بکند، به همین جهت بهتر است با رأی و نظر نمایندگان مجلس این نهاد تحت نظارت مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

مؤمن‌آبادی همچنین به معضل دیگر در بدنه شوراها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر هر روز در گوشه‌ای از کشور خبر اختلاس و فساد یکی از اعضای شورا و یا شهردار‌ها به گوش می‌رسد که این موضوع قطعاً به اعتماد عمومی بدنه جامعه نسبت به دولت‌مردان و مسئولان ضربه می‌زند، به همین خاطر می‌بایست اهرم‌های نظارتی بر عملکرد اعضای شورا بیشتر شود تا گلوگاه‌های فساد بسته شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از