حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
امام‌جمعه موقت شهرستان شاهرود:

گمرک شهرستان شاهرود در شأن مردم نیست

گمرک شهرستان شاهرود در شأن مردم نیست

امام‌جمعه موقت شهرستان شاهرود گفت:20درصد از کالاهای استان سمنان از شهرستان شاهرود منتقل می‌شود و گمرک فعلی در شأن مردم این شهر نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید عبداللهیان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان شاهرود که در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود، برگزار شد گفت: برای پیامبر اکرم بیش از ده‌ها معراج ذکر شده و یک معراج حسمانی بوده  و قدر مشترک این معراج‌ها توصیه به ولایت امیرالمؤمنین علی علیه اسلام به پیامبر اکرم از جانب خداوند بوده است.

امام‌جمعه موقت شهرستان شاهرود در ادامه با اشاره به جایگاه محبت و دوستی با حضرت علی ( ع) از جانب خداوند افزود: در سقیفه و بعد از سقیفه شیطان مصمم شد بین امت و لی خدا جدایی بیفکند و با تفرقه‌افکنی و تردید در اعتقادات و باورهای دینی مسلمانان و ایجاد شخصیت‌های بدلی و جعلی و برهم‌زدن برنامه و نقشه‌های اهل‌بیت (ع) برای هدایت و سعادت بشریت توانست به اهداف خود دست یابد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش مردم در پذیرفتن حکومت از جانب امام علی (ع) اظهار کرد: امام علی (ع) به دنبال ترویج عدالت بود و بنا بر گفته امام علی (ع)  «امامت و حاکمیت منعقد نشود مگر اینکه مردم بیایند» و بنابراین از منظر امام در پذیرش حاکمیت حضور مردم لازم ضروری است.

خطیب جمعه این هفته شهرستان شاهرود با اشاره به برگزاری انتخابات پیشرو اذعان داشت: انتخابات در صدر اسلام بدین شکل بوده و امروز به شکل دیگری است و باید مراقب باشیم دشمن در جریان انتخاب اصلح خللی ایجاد نکند.

امام‌جمعه موقت شهرستان شاهرود با بیان اینکه ما برای رسیدن به مادیات انقلاب نکردیم، افزود: انقلاب ما کمونیستی و به دنبال اهداف مادی نیز نبود و همان‌گونه از شعار انقلاب اسلامی برمی‌آید، مردم ما به دنبال استقلال و آزادی و معنویت بودند.

وی باتوجه‌به در پیشرو بودن روزهای پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: متأسفانه مبانی انقلاب برای جوامع دانشگاهی و دانش‌آموزی و حوزوی بیان نشده و انقلاب ما مظلوم است و نیاز است در کتب درسی این مبانی و دستاوردهای انقلاب بیان شود.

خطیب جمعه شهرستان شاهرود در نهایت با اشاره به‌روز گمرک گفت: 20درصد از کالاهای استان سمنان از شهرستان شاهرود منتقل می‌شود و گمرک فعلی در شأن مردم این شهر نیست.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از