حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
امام جمعه دامغان:

یک‌صدایی آحاد جامعه دشمن را مأیوس می‌کند

یک‌صدایی آحاد جامعه دشمن را مأیوس می‌کند

امام جمعه دامغان گفت: همانطور که معظم‌له فرمودند باید همه ارکان کشور متحد با یکدیگر به رئیس‌جمهور منتخب کمک کرده و فضا را ملتهب نکنند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدحسن رستمیان در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری گفت: پس از حماسه‌سازی ملت ایران اکنون در هفتم مردادماه مراسم تنفیذ و نهم مردادماه مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود. 

وی در ادامه افزود: بر اساس قانون این رسوم جزو برنامه‌ها برای واگذاری ریاست قوه مجریه به رئیس‌جمهور منتخب است، و پس از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور موظف است طی دو هفته نسبت به معرفی کابینه و وزرا به مجلس شورای اسلامی اقدام کند.

امام ‌جمعه شهرستان دامغان تصریح کرد: تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری پیش از مراسم تحلیف و برطبق بند ۹ اصل ۱۱۰ قانون اساسی صورت‌گرفته و پس از انتخاب یک نامزد به‌عنوان رئیس‌جمهور گزینش شده از سوی مردم  از جمله وظایف و اختیارات رهبر جمهوری اسلامی است. 

رستمیان با بیان خصوصیات حکم تحلیف ریاست‌جمهوری گفت: تحلیف رئیس‌جمهور نیز می‌بایست با حضور رهبر معظم انقلاب، رئیس دیوان عالی کشور، اعضای شورای نگهبان و رئیس قوه قضائیه برگزار شده و رئیس‌جمهور برطبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: جایگاه ریاست‌جمهوری از آن منظر دارای اهمیت است که فرد منتخب نه فقط به‌واسطه رأی مردم بلکه در چهارچوب شرع مقدس اسلام مسئولیت را پذیرفته و بنابراین نباید کوچک‌ترین کوتاهی صورت بگیرد.

رستمیان تأکید کرد: زمانی که رئیس‌جمهور از سوی ولی‌فقیه منصوب می‌شود همه موظف هستند در جهت خدمت‌رسانی بهتر وی را یاری کنند؛ زیرا موفقیت ریاست‌جمهوری موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است. 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص حمایت همگان از دولت گفت: توصیه مؤکد رهبر بر تعامل سازنده مجلس با دولت جدید، حذف اختلافات و یک‌صدایی برای مأیوس ساختن دشمنان و حفظ اخلاق برای متشنج نشدن اذهان مردم است.

رستمیان عنوان کرد: مسئولان و سیاسیون کشور باید بسیار هوشیار باشند؛ زیرا برخی جزو لشکر دشمن هستند و هیچ‌گاه دست از تفرقه‌افکنی برنداشته و سبب اختلافات میان جناح‌های سیاسی می‌شوند؛ بنابراین نباید هر جنجال و اختلافات سیاسی که مشاهده می‌کنیم را کار رقبای سیاسی بپنداریم.

وی بیان کرد: هدف باید اجرای قانون‌گذاری صحیح جهت ادامه ریل‌گذاری شهید رئیسی و تهیه نقشه راه برای حرکت همه قوا و دستگاه‌ها در این راه باشد تا پیشرفت کشور و خدمت به مردم حاصل شود. 

رستمیان در خصوص ویژگی‌ها و معیار‌های ضروری برای افراد حاضر در کابینه دولت چهاردهم ابراز کرد: کسانی باید وارد کابینه شوند که شاخصه‌هایی همچون صداقت، تدیّن و اعتقاد به جمهوری اسلامی را دارند، کسانی که خلاف این شاخصه‌ها باشند و نگاهشان به افق تاریک است و موفقیت را در همکاری با غرب خلاصه می‌کنند نمی‌توانند مسئولان خوب و دلسوزی برای کشور باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از