حالت تاریک
  • شنبه, 1403/02/15 شمسی | 2024/05/04 میلادی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

۸۰ درصد ایرانی‌ها موافق حجاب هستند

۸۰ درصد ایرانی‌ها موافق حجاب هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: بر اساس پژوهش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 80 درصد مردم ایران موافق رعایت حجاب البته از طریق اجرای برنامه‌های فرهنگی هستند.

فرشید فلاح در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به اجرای طرح «نور» توسط فراجا گفت: عفاف ذاتاً یک مسئله فرهنگی و نهفته در اعتقادات و باورهای افراد است و آنچه از مصداق‌های بی‌حجابی در جامعه بروز و ظهور دارد به بازتاب اندیشه‌های افراد بازمی‌گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در ادامه افزود: لباس هر فرد معرف شخصیت و طرز تفکر اوست و متأسفانه برخی مظاهر بی‌حجابی و کم‌حجابی افراد از عدم آگاهی و ناخواسته و برخی دیگر با عناد و طرح‌ریزی دشمنان انجام می‌شود که به دلیل کم‌کاری نهادهای متولی است.

این مقام مسئول ابراز کرد: برقراری امنیت روانی در جامعه و سلامت و پایداری محیط خانواده خواسته به‌حق هر شهروندی است که انجام آن مستلزم همراهی با نیروی انتظامی در اجرای طرح مربوطه است.

فلاح خاطرنشان کرد: اما در کنار موارد فوق باید به بحث فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب بسیار توجه کرد و با اقداماتی مانند داستان، قصه و فیلم و نمایش‌های عروسکی و سایر محصولات فرهنگی در ترویج و تبیین امر حجاب از دوران کودکی گام برداشت. 

وی همچنین عنوان کرد: براساس پژوهش‌های وزارت ارشاد 80 درصد مردم علاقه‌مند به حفظ حجاب در جامعه هستند و این نشان‌دهنده ریشه اعتقادات مذهبی مردم است  که باید برای حل این نوع بی‌حجابی از راهکارهای فرهنگی بهره برد و در مقابل عده‌ای محدود که از سرعناد و دشمنی بی‌حجاب هستند، نیازمند برخورد قهری و تنبیهی هستند.

این مقام مسئول با اشاره به مصوبه شورای ‌عالی انقلاب ‌فرهنگی و مکلف کردن 32 دستگاه برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بیان کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی  به‌عنوان یک نهاد متولی با خلأ محصولات فرهنگی در ترویج عفاف و حجاب مواجه است که می‌طلبد متولیان این حوزه به‌صورت جدی‌تر پای کار بیایند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از