حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
مدیرکل بهزیستی استان سمنان:

90 درصد کودکان کار اتباع بیگانه هستند

90 درصد کودکان کار اتباع بیگانه هستند

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه 90 درصد از کودکان کار اتباع بیگانه هستند، گفت: از این تعداد نیز بیش از 60 درصد اتباع غیر مجاز هستند که سازمان بهزیستی برای جمع آوری و کنترل آنها هیچ اختیاری ندارد.

محمود منطقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد از کودکان کار در سطح استان سمنان از اتباع بیگانه هستند، گفت: از این تعداد نیز بیش از 60 درصد اتباع غیر مجاز هستند که سازمان بهزیستی برای جمع آوری و کنترل آنها هیچ اختیاری ندارد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در ادامه افزود: در حال حاضر دو مرکز نگهداری کودکان کار در سطح استان سمنان وجود دارد که در سال گذشته 45 کودک کار ایرانی شناسایی و در این مراکز نگهداری شدند، که نیمی از آنها با تلاش در جهت توانمندسازی خانواده به آغوش خانواده بازگشتند و برخی دیگر با وجود توانمند بودن، بازهم فرزندانشان برای تکدی‌گری روانه خیابان می‌شدند که با دستور قضایی پیگیری لازم انجام شد.

این مقام مسئول در رابطه ‌با مطالبه جامع معلولین نسبت به مناسب‌سازی معابر توضیح داد: سازمان بهزیستی خود به‌عنوان یک مطالبه‌گر و ناظر در این مسئله ورود می‌کند و وظیفه اصلی مناسب‌سازی معابر و مکان‌های عمومی و ساختمان‌ها شهرداری است.

منطقی با بیان اینکه شهرداری‌ها پاشنه آشیل مناسب‌سازی هستند، اظهار کرد: مکان‌های عمومی، پارک‌ها و حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری با شهرداری است، به همین خاطر مناسب‌سازی تمام این مکان‌ها برعهده شهرداری‌ها است

وی در ادامه تصریح کرد: از سوی دیگر مجوز ساخت و پایان کار تمام ساختمان‌ها مربوط به شهرداری‌ها است که باید مر قانون رعایت و بدون مناسب‌سازی پروانه پایان کار به هیچ نهاد و یا شخصی داده نشود.

این مقام مسئول در نهایت ابراز کرد: در حال حاضر ستاد مناسب‌سازی با ریاست استاندار اولویت‌بندی‌هایی را برای مناسب‌سازی در نظر گرفته که شامل مکان‌های پرتردد، مراکز درمانی و مساجد و بانک‌ها می‌شود و نظارت و پیگیری مناسب‌سازی این معابر در دستور کار است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از