حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
رئیس حوزه هنری استان سمنان:

زیرساخت‌های سینمایی استان سمنان مطلوب نیست

زیرساخت‌های سینمایی استان سمنان مطلوب نیست

رئیس حوزه هنری استان سمنان با بیان اینکه استان از لحاظ زیرساخت در حوزه سینما وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: اکثر سالن‌های سینمایی در سطح استان فرسوده است و امکانات آن‌ها به‌روز نیست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، ۲۱ شهریور به‌عنوان روز ملی سینما ثبت شده که این روز بهانه‌ای برای معرفی توانمندی این صنعت و  ایجاد فرصت فعالیت برای فعالان این عرصه است.

در همین خصوص؛ محمد اصغرزاده در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت در خصوص نقش و جایگاه سینما در بین مردم استان سمنان گفت: در استان سمنان استقبال خوبی از سینما صورت نمی‌گیرد.

رئیس حوزه هنری استان سمنان در خصوص ظرفیت صنعت سینما در استان سمنان افزود: وضعیت سالن‌های سینما در سطح استان از نظر زیرساختی مطلوب نیست و سياست‌گذاری خاصی از سوی مسئولان استان سمنان در راستای گسترش آن‌ها وجود ندارد.

وی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به مقوله فرهنگ و هنر در استان سمنان، اظهار کرد: وقتی این حوزه اولویت مسئولان نباشد قطعاً به صنعت سینما هم توجهی نخواهد شد.

اصغرزاده در خصوص وضعیت فعلی سالن‌های سینمایی در سطح استان سمنان توضیح داد: سه سینما در شاهرود وجود دارد که دو مورد آن قدمت ۴۰ساله دارند و سالن‌های آن قدیمی و فرسوده است و در دامغان نیز یک سینما وجود دارد که وضعیت خوبی ندارد. 

وی با اشاره به اینکه سینما «مهر شاهرود» با ظرفیت ۳۰۰ صندلی به مدت سه سال است که در مجتمع اداری - تجاری «پادرا» مشغول به فعالیت است، بیان کرد: این سینما در حال حاضر پرفروش‌ترین و به‌روزترین سینما در شاهرود است.

بنا به گفته این مقام مسئول تنها سالن سینمای گرمسار هم قدیمی است و استقبال خوبی از آن نمی‌شود.

رئیس حوزه هنری استان سمنان با بیان اینکه سینما «فرهنگ» سمنان نیز بسیار فرسوده است و قدمتش به قبل از انقلاب بازمی‌گردد، بیان کرد: هیچ سینمایی در این مدت در سمنان ساخته نشده و تنها پردیس سینمایی حوزه هنری در حال ساخت است.

اصغرزاده با اشاره به اجرای پروژه پردیس سینمایی که در طبقه سوم برج ققنوس سمنان توسط حوزه هنری در حال اجرا است، توضیح داد: کار عملیاتی این پردیس سینمایی از سال ۱۴۰۱ شروع شده اما به دلایل مالی متوقف شده بود  که امیدوار هستیم این پروژه تا نوروز ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه پردیس سینمایی سمنان با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود، تصریح کرد: اعتبارات این پروژه ملی است و از استان هیچ اعتباری برای آن در نظر گرفته نشده است.

وی همچنین با بیان اینکه پردیس سینمایی ققنوس پنج سالن اصلی هر کدام به ظرفیت 120 نفر را دارد، ابراز کرد: در کنار سالن‌های سینمایی اصلی، سالن VIP ، کتابفروشی و گالری تخصصی نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

بنا به گفته رئیس حوزه هنری استان سمنان انتظار می‌رود با افتتاح این پردیس سینمایی تحولی در زمینه علاقه‌مندی  مخاطبان سینما در سمنان رخ دهد و شاهد استقبال گستره‌تر شهروندان از هنر هفتم باشیم.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از