حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
مسئول نظارت و بازرسی اداره صمت استان سمنان:

نان هنوز در سمنان گران نشده است

نان هنوز در سمنان گران نشده است

مسئول نظارت و بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: شنیده‌ها از افزایش 20 تا 25 درصدی قیمت انواع نان با آرد یارانه‌ای حکایت می‌کند؛ اما هنوز در استان سمنان این موضوع به‌صورت رسمی ابلاغ نشده است.

حمیدرضا طحان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به مصوبه کشوری افزایش قیمت نان گفت: شنیده‌ها از افزایش 20 تا 25 درصدی قیمت انواع نان با آرد یارانه‌ای حکایت می‌کند؛ اما هنوز در استان سمنان این موضوع به‌صورت رسمی ابلاغ نشده  و فعلاً پخت نان با همان قیمت‌های قبلی انجام می‌شود.

مسئول نظارت و بازرسی اداره صنعت و معدن و تجارت استان سمنان در ادامه افزود: آخرین افزایش قیمت نان در استان سمنان مربوط به آبان سال گذشته بوده است، اما در حال حاضر افزایش قیمت نان در سطح استان منوط به ابلاغ کشوری و تصویب در کارگروه آرد و نان استان است.

وی همچنین از نارضایتی برخی نانوایان در خصوص قیمت‌های فعلی نان خبر داد و افزود: نانوایان از هزینه‌های جاری مربوط به انرژی و دستمزد کارگران و. گله‌مند هستند و برخی مشکلات از قبیل گران‌فروشی و یا کم‌فروشی در برخی نانوایی‌ها نیز به همین دلیل بوده از این جهت افزایش قیمت نان در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول از سبوس‌گیری نان‌ها با درجات مختلف خبر داد و بیان کرد: برخی نان‌ها مانند لواش تا 18 درصد سبوس‌گیری می‌شوند و این موضوع سلامت مردم را تهدید می‌کند به همین خاطر وزارت بهداشت به‌دنبال اجرای برنامه پخت نان با آرد کامل در سطح  نانوایی‌های کشور است.

طحان از تصویب پخت نان با آرد کامل در کارگروه آرد و نان استان سمنان خبر داد و بیان کرد: کارخانه آرد استان سمنان در حال انجام مقدمات لازم جهت اجرای این مهم است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از