حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/23 شمسی | 2024/09/13 میلادی
استاد حوزه علمیه امام صادق (ع) دامغان:

اربعین نماد همبستگی تشیّع است

اربعین نماد همبستگی تشیّع است

استاد حوزه علمیه امام صادق (ع) دامغان گفت: پیاده‌روی اربعین یکی از آئین‌های بزرگ تشیع و نماد همبستگی بین مسلمانان جهان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدامین تولی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» در تبیین قیام اباعبدالله (ع) و با اشاره به اهمیت زیارت اربعین حسینی گفت: فراز «وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَهِ وَ حَیْرَهِ الضَّلَالَهِ» در زیارت اربعین اشاره به فداشدن خون قلب امام حسین (ع) دارد.

 استاد حوزه علمیه امام صادق (ع) دامغان با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین یکی از آئین‌های بزرگ تشیع است، افزود: همه‌ساله جمعیت زیادی از عاشقان حسینی در این اجتماع بزرگ حضور به‌هم می‌رسانند که نشان از وحدت بین آن‌هاست.

وی با اشاره به گمراهی مردم در زمان امام حسین (ع) بیان کرد: جامعه در زمان امام حسین (ع) به‌حدی از جهالت، ضلالت و گمراهی رسیده بود که این گمراهی جز با فداشدن خون اباعبدالله (ع) از بین نمی‌رفت.

به گفته تولی، ائمه اطهار علیهم‌السلام مصباح‌الهدی و سفینةالنجاة هستند و رسالتشان هدایتگری است، که در این‌ رابطه امام حسین (ع) تأثیر بیش‌تری در دستگیری و هدایت‌گری گمراهان داشت.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اگر یک فرد با چشم بسته در یک محیط پرنور قرار بگیرد تشعشعات را متوجه می‌شود، بیان کرد: باید یک حق آن‌قدر روشن و پرنور باشد که هر شخص با کوچک‌ترین بصیرت و کم‌ترین بینایی بتواند آن را از باطل تشخیص دهد.

وی با بیان اینکه تنها راهی که برای امام حسین (ع) جهت هدایت و دستگیری باقی ماند فداکردن جان خود بود تا با آن درخت دین دوباره جوانه زند، گفت: امام حسین (ع) چراغ راهی شد که حقیقت‌جویان از گمراهی نجات یابند.

تولی با بیان اینکه بعد از قیام امام حسین علیه‌السلام قیام‌های توابین، مردم مدینه، قیام مختار و... به خون‌خواهی اباعبدالله (ع) صورت گرفت، افزود: این قیام‌ها باعث بیداری در سطح جامعه شد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به مرز هدایت و گمراهی در کربلا، اظهار کرد: هدایت‌پذیری در پناه امام حسین (ع) در طول تاریخ ادامه دارد و امروزه هم کشتی نجات است.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از