حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/22 شمسی | 2024/09/12 میلادی
استاندار سمنان خبر داد:

افتتاح ۷۴۷ پروژه در استان سمنان

افتتاح ۷۴۷ پروژه در استان سمنان

استاندار سمنان گفت: ۷۴۷ پروژه اقتصادی و عمرانی استان سمنان با اعتباری بالغ بر 5 هزار و ۸۴۶ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، سید محمدرضا هاشمی، ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دولت که با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن الغدیر استانداری سمنان برگزار شد، گفت: ویژه‌برنامه‌های هفته دولت امسال با رویکرد و محوریت حضور مردم افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی با اشاره به اینکه آغازگر برنامه‌های دولت تجدید بیعت با شهدا خواهد بود، گفت: کمیته‌ای در قالب ارزیابی مدیران‌کل استان سمنان در بحث افتتاح پروژه‌های دولت از لحاظ کمی و کیفی پیش‌بینی ‌شده است.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: تعداد ۶۷۵ پروژه عمرانی در استان سمنان با اعتباری بالغ بر۲ هزار و‌۱۴۳ میلیارد تومان در طول هفته دولت در سراسر استان پهناور سمنان به بهره‌برداری خواهد رسید. 

هاشمی با اشاره به رویکرد و سیاست وزارت کشور در حوزه مسائل اقتصادی گفت: خوشبختانه بیش از ۲۰۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان بازگشته است و علاوه بر اینها رشد مثبت اقتصادی در استان رخ داده است و ظرفیت واحد‌های تولیدی افزایش چشم‌گیری داشته است که اینها همه دستاوردها در حوزه اقتصادی استان سمنان محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: تعداد پروژه‌های اقتصادی در استان سمنان ۷۲ پروژه است که در هفته دولت در بخش خصوصی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان به بهره‌برداری خواهد رسید. 

استاندار سمنان با اشاره اینکه سال گذشته در هفته دولت ۵۹ پروژه اقتصادی به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: امسال در این حوزه شاهد رشد ۲۲ درصدی از نظر تعداد پروژه هستیم و همچنین حجم سرمایه‌گذاری نیز در این حوزه افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت سال گذشته پروژه‌های اقتصادی در استان با اعتباری بالغ بر ۸۴۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، گفت: امسال در این حوزه رشد ۳۴۱ درصدی را شاهد هستیم و پروژه‌های اقتصادی با اعتباری بالغ بر 3 هزار و ۷۲۱ میلیارد تومان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد. 

استاندار سمنان عنوان کرد: طی چهار ماه سال جاری استان سمنان در بحث ایجاد اشتغال جزو استان‌های برتر کشور است. 

هاشمی ادامه داد: با افتتاح پروژه‌های اقتصادی در استان سمنان ۲ هزار و ۲۱۲ اشتغال جدید ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: ۷۴۷ پروژه اقتصادی و عمرانی استان سمنان با اعتباری بالغ بر 5 هزار و ۸۴۶ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

استاندار سمنان گفت: در کنار افتتاح پروژه‌ها عملیات اجرایی برخی پروژه‌ها که تعداد آن در حوزه عمرانی ۱۰۸ پروژه است با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه پیگیری مصوبات سفر ریاست‌جمهور دولت سیزدهم جزو تأکیدات رئیس‌جمهور دولت جدید است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مهم ما بحث تأمین آب پایدار است که با همت نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با جدیت در حال پیگیری است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از