حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/04/18 شمسی | 2024/07/08 میلادی
گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهدای استان سمنان؛

انتخاب و جهت مرگ در اختیار انسان است

انتخاب و جهت مرگ در اختیار انسان است

شهید «آیت‌الله عرب دامرودی» در وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد: «مرگ و زندگی در دست خدا است، ولی انتخاب و جهت آن در اختیار خود انسان است.»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، شهید «آیت‌الله عرب دامرودی» یکم آبان ۱۳۴۸ در شهرستان جاجرم دیده به جهان گشود. پدرش غلامحسن، دامدار بود و مادرش قمر نام داشت. دانش‌آموز سوم راهنمایی بود. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و ششم دی ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به پهلو، شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

فرازهایی از وصیت‌نامه شهید:

شکرگزار باشید و کفران نعمت نکنید

پدر و مادر مهربانم! آنان که گفتند آفریننده ما خدا است و بر این سخن پایدار و استوار ماندند بر آن‌ها هیچ ترس و بیم و حزن و اندوهی در دنیا و عقبی نخواهد بود. انسان با زندگی و تجملات آن، انسان با دنیای مادی خود مانند دو قطب آهن‌ربا می‌ماند که همیشه یکدیگر را جذب کرده و هیچ نیرویی قادر به جداکردن این دو قطب نخواهد بود جز نیروی خدا و لطف و عنایات خداوندی که این نعمت بزرگ نصیب خانواده ما شد. خانواده‌ای محروم که با زحمت و دردسر فراوان فرزند خود را تربیت کرد و تحویل انقلاب داد. شکرگزار باشید و کفران نعمت نکنید و اجر خود را ضایع نکنید.

انتخاب و جهت مرگ در اختیار خود انسان است

خداوند کریم در آیه ۱۴۴ آل‌عمران می‌فرماید: «هیچ‌کس جز به فرمان خدا نخواهد مرد که اجل هر کس در لوح قضای الهی به‌وقت معین ثبت است.» بله مرگ و زندگی در دست خدا است، ولی انتخاب و جهت آن در اختیار خود انسان است. حضرت علی (ع) می‌فرماید: «هر کس از مرگ فرار کند، به دامان مرگ بر می‌گردد.» جان را داوطلبانه تقدیم خدا کردن برای بعضی‌ها خیلی سخت و مشکل است، ولی باید دانست که شهادت کمال انسان است. امید است که ان‌شاءالله از شما قبول و ما را با شهدای کربلا محشور بگرداند و همه شما را اجر و صبر عطا بفرماید.

مبارک باد بر شما این افتخار

پدر و مادر عزیزم! مطمئن باش که زحمت شما هدر نرفته، برای شما مشتری خوبی پیدا شده و این مرهون شیر پاک و حلال مادرم و تربیت سالم خانواده است. قدر خود را بدانید. شما دِین خود را به اسلام و انقلاب ادا کردید، شما در برابر خداوند کریم روسفید هستید، مبارک باد بر شما این افتخار.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از