حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/03/02 شمسی | 2024/05/22 میلادی
معلّم پیشکسوت در گفتگو با مرآت:

اندیشه شهید مطهری چراغ راه معلّمان شود

اندیشه شهید مطهری چراغ راه معلّمان شود

معلّم پیشکسوت گفت: تفکرات و تألیفات شهید مطهری باید مورد توجه قشر فرهنگی قرار گرفته و چراغ راهی برای مسیر تعلیم آنها شود.

حسین گلهاشم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه معلّمان قشر بی‌ادعا و دلسوزی هستند که تکریم آنها درواقع ارج‌نهادن به فرهنگ و تمدن کشور است گفت: تربیت نسل آینده کشور و ساختن فردای بهتر در گرو اهمیت‌ دادن به نقش و جایگاه معلّمان در کشور است.

این معلّم پیشکسوت در ادامه افزود: روز معلّم بهانه‌ای است که نگاه‌ها به سمت جامعه فرهنگی کشور دوخته شود والا باید همه مسئولان و مدیران به این مهم توجه داشته باشند که تمام منصب‌های آینده کشور و مسیر پیشرفت فردای کشور در دستان معلّمان امروز است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: متأسفانه در دهه گذشته مطالبات به حق معلّمان بر زمین مانده بود که خوشبختانه تا حد زیادی در دولت سیزدهم مرتفع شد و انتظار داریم این نگاه منصفانه به جامعه فرهنگیان بیش از پیش ادامه پیدا کند تا این قشر تأثیرگذار با طیب خاطر و بدون دغدغه وارد فضای کلاس درس شوند.

گلهاشم ابراز کرد: بسیاری از مشکلات و مسائلی که گریبان‌گیر جامعه شده و قوانین اجتماعی که در جامعه اجرا نمی‌شود، نتیجه اهمال‌کاری برخی مسئولان و بی‌توجهی به قشر فرهنگی است که باید با تغییر این نگاه زمینه رشد و تعالی همه‌جانبه در جامعه فراهم شود.

وی همچنین با بیان اینکه شهید مطهری بهترین الگو برای معلمان است، افزود: تفکر شهید مطهری می‌بایست مورد توجه تمام معلّمان امروز قرار گیرد و در سایه این نگاه و تفکر تربیت دانش‌آموزان را برعهده بگیرند که زیبنده جامعه اسلامی باشد.

با به گفته این معلم پیشکسوت، کتب و آثار به جا مانده از شهید مطهری هرکدام چراغ راهی برای جامعه فرهنگی کشور است که می‌بایست به‌صورت دقیق و با نگاه تحلیل‌گری موردمطالعه قرار گرفته تا ثمرات آن در کلاس‌های درس ساری و جاری شود. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از