حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
رئیس هیأت بسکتبال استان سمنان:

بسکتبال استان سمنان سالن استاندارد ندارد

بسکتبال استان سمنان سالن استاندارد ندارد

رئیس هیأت بسکتبال استان سمنان گفت: ورزش بسکتبال در استان از شرایط مطلوبی برخوردار است؛ اما از داشتن زیرساخت‌های کافی و سالن تخصصی استاندارد محروم بوده و هنوز در جایگاه حقیقی خود قرار ندارد.

مسعود سلامی در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به شرایط مطلوب ورزش بسکتبال در استان سمنان گفت: ورزش بسکتبال در استان از ظرفیت و شرایطی مطلوبی برخوردار است و در سطح کشوری در رتبه هشتم قرار دارد. 

رئیس هیأت بسکتبال استان سمنان با بیان اینکه ۱۷ باشگاه در حوزه بسکتبال به‌صورت ثبت شده در استان سمنان وجود دارد، افزود: بیش از ۵ هزار ورزشکار در این رشته فعالیت دارند.

سلامی با اشاره به اینکه شهرستان‌های گرمسار، سمنان، شاهرود و دامغان در رشته بسکتبال حرفی برای گفتن دارند، اظهار کرد: برای شکوفایی استعدادهای این رشته ورزشی تقویت زیرساخت‌ها یک اولویت است. 

به گفته وی، انتظار می‌رود با توجه‌ به استعدادهایی که در استان سمنان در رشته ورزشی بسکتبال وجود دارد، مسئولان در زمینه تأمین سالن ورزشی استاندارد نگاه ویژه داشته و از ظرفیت موجود در جهت پیشرفت تیم‌های بسکتبال استفاده کنند. 

این مقام مسئول با بیان اینکه تمام تیم‌های بسکتبال استان سمنان به‌صورت باشگاه و بخش خصوصی اداره می‌شود، گفت:این باشگاه‌ها در اختیار کسانی تحت عنوان بهره‌برداران قرار دارد، و سالن‌ها استاندارد نبوده و تجهیزات مناسبی به ورزشکاران ارائه نمی‌شود و گاهی سالن‌های موجود مناسب تمرین نیستند، زیرا ساخت سالن‌ها بسیار قدیمی است، انتظار می‌رود مسئولان سالن ورزشی استاندارد در اختیار این تیم‌ها قرار دهند. 

سلامی بیان کرد: تیم‌های بسکتبال از وجود حلقه استاندارد برای بازی محروم هستند؛ اما با احتساب تمام موارد ورزش بسکتبال در تمام شهرستان‌های استان سمنان فعال است و ورزشکاران بسیاری در این رشته حضور دارند. 

وی با اشاره به اینکه بسکتبالیست‌های استان حضور درخشانی در لیگ‌های کشوری در همه رده‌های سنی داشته است، افزود: تیمِ لیگ دسته یک بسکتبال استان در مقام سوم کشوری قرار دارد. 

سلامی با اشاره به سایر افتخارات و مقام‌های تیم بسکتبال استان سمنان گفت: تیم لیگ حرفه‌ای بسکتبال استان در رتبه ششم کشوری قرار داشته و تیم‌های لیگ امید، نوجوان و جوانان  که حدود ۱۲ تیم در لیگ‌های کشوری هستند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از