حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/27 شمسی | 2024/10/18 میلادی
گازرسانی 91 درصدی به روستاهای استان سمنان
مديرعامل شرکت گاز استان سمنان خبر داد:

گازرسانی 91 درصدی به روستاهای استان سمنان

مديرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: ۹۱ درصد روستاهای استان سمنان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

سید جواد حقیقت‌حسینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» از اشتراک‌پذیری ۲ هزار و ۹۸۹ مشترک جدید طی سال‌ جاری خبر داد و گفت: استان سمنان در حال حاضر ۳۳۱ هزار و ۶۳۱ مشترک صنعتی و خانگی گاز طبیعی دارد.

مديرعامل شرکت گاز استان سمنان با بیان اینکه گازرسانی به مناطق روستایی و صنعتی استان سمنان با شتاب بیش‌تری در حال پیگیری است، افزود: ۳۹۵ روستا در سطح استان سمنان دارای قابليت گازرسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۹۹ روستای استان سمنان به شبكه گاز متصل شده‌اند، اظهار کرد: تاکنون ۳۹ هزار و ۶۱۵ خانوار روستایی استان سمنان از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

به گفته حقیقت‌حسینی، طی عملیات گازرسانی اخیر به روستاها، مشترکان بخش روستایی در سطح استان سمنان به ۶۳ هزار و ۲۳ مشترک رسید که در مجموع ۹۱ درصد روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۲۷ روستای استان سمنان گازدار خواهند شد، گفت: هدف از گازرسانی به روستاهای استان و اشتراک‌پذیری مشترکان، ایجاد مهاجرت معکوس به روستاها و اشتغال پایدار است.

حقیقت‌حسینی افزود: با عملیات گازرسانی به روستاهای در دست اجرا، ضریب نفوذ گازرسانی در بخش روستایی استان تا پایان سال‌ جاری به بیش از ۹۲ درصد خواهد رسید.

به گفته وی، شرکت گاز استان سمنان با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی، گام‌های مؤثری در راستای ترویج فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز برداشته است.

حقیقت‌حسینی ارتقا سطح آگاهی مصرف ایمن و بهینه گاز تأکید کرد و افزود: طرح همیار گاز با توافق اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه در یک هزار و ۲۰۰ مدرسه استان اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه به‌روزرسانی آموزش‌ها و تکنیک‌های یادگیری باعث فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف انرژی در کودکان و نوجوانان می‌شود، تصریح کرد: نکاتی در خصوص اصلاح الگوی مصرف گاز و پیشگیری از خطرات ناشی از بی‌احتیاطی به دانش‌آموزان ارائه خواهد شد.

انتهای خبر/

 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از