حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/02/30 شمسی | 2024/05/19 میلادی
مسئول بسیج سازندگی استان سمنان:

آبرسانی به 249 روستا انجام می‌شود

آبرسانی به 249 روستا انجام می‌شود

مسئول بسیج سازندگی استان سمنان گفت: آبرسانی به 249 روستا با اعتباری در حدود یک هزار و 300 میلیارد تومان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ مهدی کاشفی در نشست خبری پیش از ظهر امروز که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات این نهاد در سال جاری گفت: در سال جاری قرار بر این است 465 پروژه در قالب قرارگاه محرومیت‌زدایی انجام گیرد و در این خصوص طی سال گذشته نیز 380 پروژه محرومیت‌زدایی انجام گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی استان سمنان در ادامه افزود: کمک به بیماران سرطانی برای درمان، مسکن و معیشت نیز به انجام وظایف قرارگاه محرومیت‌زدایی اضافه شده است.

وی از حضور 640 گروه جهای فعال در سطح استان سمنان خبر داد و افزود: این گروه‌های جهادی در سراسر استان به انجام پروژه‌های عمرانی، سلامت و بهداشت و درمان مشغول هستند.

وی از اقدامات انجام‌گرفته در قرارگاه امام حسن مجتبی و در قالب پروژه‌های آبرسانی گفت: در سال گذشته آبرسانی به 58 روستا انجام شده و برای سال جاری آبرسانی به 249 روستا با اعتباری در حدود یک هزار و 300 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که با تامین  30 درصد اعتبار ان در سال جاری  انجام خواهد شد. 

بنا به گفته کاشفی، پروژه از آبخیز تا جالیز نیز به‌صورت ۳ساله و در قالب 280 پروژه‌ کشاورزی از جمله بندهای خاکی، مخازن ذخیره آب و ... با اعتباری در حدود 64 میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف کشاورزی انجام خواهد شد.

وی از ایجاد 800 کیلومتر مسیر جاده و 2 هزار و 100 کیلومتر روکش آسفالت طی تفاهم نامه با سازمان راه و شهرسازی شرق استان سمنان خبر داد.

مسئول بسیج سازندگی استان سمنان از ساخت 20 هزار مسکن برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و بیان کرد: مراحل ساخت این تعداد مسکن در شهرهای مختلف استان در قالب نهضت ملی مسکن آغاز شده و تاکنون 8 هزار و 500 مددجو برای دریافت مسکن ثبت نام کرده‌اند.

وی همچنین از دریافت 8 هزار تن قیر رایگان توسط این نهاد خبر داد و افزود: طی تفاهم نامه‌هایی قرار بر این است که این مقدار قیر برای آسفالت کردن مسیرهای کشاورزی روستایی مورد استفاه قرار بگیرد.

این مقام مسئول در نهایت از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی برای نوسازی 80 مدرسه در سطح استان و 30 مرکز بهداشتی و درمانی خبر داد.

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از