حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/08 شمسی | 2024/09/29 میلادی
تحریم‌ها تأثیری بر رشد رمزارزها نداشت
کارشناس اقتصاد و تحلیل‌گر بازارهای مالی:

تحریم‌ها تأثیری بر رشد رمزارزها نداشت

کارشناس اقتصاد و تحلیل‌گر بازارهای مالی گفت: عدم وجود زیرساخت‌های مناسب ریسک‌های زیادی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده اما با این حال در سال‌های اخیر رمز ارزها در ایران نیز به سرعت رشد کرده‌اند.

ناصر امن‌زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان کاربرد‌ها و جایگاه رمز‌ارزهای دیجیتالی در بازارهای مالی اظهار کرد: در دنیای امروز، رمزارزهای دیجیتالی به‌عنوان یکی از نوآوری‌های مالی و فناوری اطلاعات، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و کاربران را به خود جلب کرده‌ است.

کارشناس اقتصاد و تحلیل‌گر بازارهای مالی در ادامه افزود: رمزارزها با استفاده از فناوری بلاک‌چین، امکان انتقال و ذخیره ارزش را به‌صورت امن و غیرمتمرکز فراهم می‌کنند.

وی عنوان کرد: رمزارزها به دو دسته تقسیم می‌شوند که شامل؛ رمزارزهای اصلی مانند بیت‌کوین و رمزارزهای فرعی یا آلت‌کوین‌ها است.

امن‌زاده با معرفی رمزارز اصلی بیت‌کوین افزود: بیت‌کوین اولین و معروف‌ترین رمزارز است که در سال ۲۰۰۹ توسط فرد یا گروهی ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد و به‌عنوان یک ذخیره ارزش و وسیله‌ای برای انجام معاملات آنلاین شناخته می‌شود.

وی به انواع رمزارزهای فرعی اشاره کرد و گفت: رمزارزهای فرعی به‌اصطلاح آلت‌کوین نام دارند و شامل اتریوم، ریپل، لایت‌کوین و دوج‌کوین می‌شوند و هرکدام نقش مختلفی در بازارهای مالی ایفا می‌کنند.

امن‌زاده بیان کرد: اتریوم دومین رمزارز بزرگ از نظر ارزش بازار بوده و به کاربران این امکان را می‌دهد تا قراردادهای هوشمند ایجاد و اجرا کنند و همچنین اتریوم به‌عنوان پلتفرمی برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز نیز شناخته می‌شود.

وی در ادامه افزود: ریپل یک شبکه پرداخت بین‌المللی بوده که هدف آن تسهیل تراکنش‌های مالی سریع و ارزان بین بانک‌ها و مؤسسات مالی است و لایت‌کوین تراکنش‌ سریع‌تر با هزینة کم‌تر به کاربران ارائه می‌دهد. 

امن‌زاده با بیان اینکه رمزارز دوج‌کوین بدون هدف و خدمات خاصی در بازار‌های مالی ایجاد شده گفت: دوج‌کوین ابتدا به‌عنوان یک شوخی ایجاد شد؛ اما به‌دلیل جامعیت و حمایت‌های عمومی محبوبیت زیادی پیدا کرد و اکنون از ارزش مطلوبی برخوردار است.

وی بیان کرد: رمزارزها کاربردهای متنوعی دارند که شامل؛ انجام معاملات به‌صورت آنلاین، سرمایه‌گذاری، انتقال پول در تراکنش‌های بین‌المللی و قراردادهای هوشمند می‌شود.

کارشناس اقتصاد و تحلیل‌گر بازارهای مالی عنوان کرد: استفاده از رمزارزها به‌دلیل کلاهبرداری افراد سودجو و تحریم‌های اقتصادی برای کاربران ایرانی کمی محدود بوده و از سوی دیگر نوسانات شدید قیمت رمزارزها باعث شده که بسیاری از سرمایه‌گذاران محتاط‌تر عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: عدم وجود زیرساخت‌های قانونی و نظارتی مناسب ریسک‌های زیادی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده؛ اما با این حال در سال‌های اخیر رمزارزها در ایران نیز به‌سرعت رشد کرده‌اند.

امن‌زاده ابراز کرد: رمزارزها نه‌تنها یک پدیده جدید در دنیای مالی هستند؛ بلکه فرصتی برای تغییر نحوه انجام معاملات و ذخیره ارزش فراهم می‌کنند و در ایران نیز با توجه به پتانسیل‌های موجود، ممکن است شاهد رشد بیشتر این حوزه مالی باشیم.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از