حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

93 مسجد مهیای حضور معتکفین در استان است

93 مسجد مهیای حضور معتکفین در استان است

معاونت‌فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت:تا کنون تعداد ۹۳ مسجد در استان جهت ثبت‌نام از معتکفین اعلام آمادگی کرده‌اند و تعداد مساجد نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا قنبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، دررابطه‌با پیشرو بودن مراسم عبادی اعتکاف گفت: یکی از ارزشمندترین و بافضیلت‌ترین عبادات در دین مبین اسلام اعتکاف در ماه رجب است که در این مراسم عبادی مردم با حضور در مساجد، خواندن نماز، عهد مودت میثاق مجدد با پروردگار حاصل می‌شود و بارزترین مصداق بندگی پروردگار رقم خواهد خورد.

معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان تصریح کرد: پیغمبر الهی مأمور شد تا بستر اعتکاف را محیا کند که این برنامه معنوی هم بر عدل طواف خانه خدا قرار داده شده است و مقدمه سازی تزکیه و تعالی روح با مدیریت لذت حلال است که با چراغ هدایت زمینه رهایی و آمرزش از گناهان و جهت‌گیری صحیح نسل آینده را برای تقوای بشری محیا می‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اعتکاف به‌عنوان یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی و یک عبادت بی به دلیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و زمینه دلبستگی مردم به دین را تقویت می‌کند که در جمهوری اسلامی ایران روزبه‌روز زمینه علاقه و گرایش مردم به‌ویژه جوانان برای رهایی از گناهان با این مراسمات محیا می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قنبری تصریح کرد: این رویش‌ انقلاب اعتکاف زمینه دلبستگی مردم را به دین تقویت می‌کند که در سال‌های متمادی مردم دین‌مدار سمنان برای این عبادت بی دلیل اهمیت خاصی قائل بوده‌اند و استقبال بی‌نظیر و شایانی را در ماه مبارک رجب برای شرکت مردم در این مراسم عبادی شاهد بوده‌ایم.

معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در ادامه اظهار کرد: اعتکاف مقدمه سازی تزکیه و تعالی روح با مدیریت لذت حلال می‌توان عنوان کرد که با چراغ هدایت زمینه رهایی از گناهان و آمرزش گناهان و جهت‌گیری صحیح آینده را برای تقوای نسل بشر محیا خواهد کرد.

وی دررابطه‌با برگزاری اعتکاف در استان سمنان خاطرنشان کرد: مراسم اعتکاف امسال با استقبال بی‌نظیر شهروندان همانند سال‌های گذشته در سطح استان برگزار خواهد شد که بر همین اساس مساجدی ویژه برادران و مساجدی ویژه خواهران، مساجد، دانش‌آموزان و مساجدی برای مادر و کودک در رده‌های سنی مختلف برای استان سمنان ساماندهی شده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قنبری تصریح کرد: مراسم پرفیض اعتکاف از ۱۳ تا ۱۵ رجب (۵ تا ۷ بهمن‌ماه) در مساجد استان برگزاری می‌شود و تا کنون تعداد ۹۳ مسجد در استان جهت ثبت‌نام از معتکفین اعلام آمادگی کرده‌اند و تعداد مساجد نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است.

معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: تعداد مساجد  به تفکیک میزان ثبت‌نام خواهران و برادران برنامه‌ریزی‌شده است و مراسمات متنوعی اعم از دعا و نیایش، سخنرانی، محفل انس با قرآن، جلسات مباحثه و پاسخگویی به شبهات دینی، مشاوره، کتاب‌خوانی، مولودی‌خوانی، مداحی و نماز جماعت و... پیش‌بینی‌شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از