حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان خبر داد:

خسارات ۵۲۵ میلیارد تومانی سیل در کالپوش

خسارات ۵۲۵ میلیارد تومانی سیل در کالپوش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان از جمع میزان خسارات ۵۲۵ میلیاردی و امید به تصمیم سازمان برنامه‌وبودجه کشور نسبت به استان سمنان خبر داد.

 کمال طاهریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت با اشاره به خسارت وارده به مناطق سیل‌زده شرق استان، گفت: جمع‌بندی خسارات سیل کالپوش در پایان زمان روز یکشنبه با جمع‌بندی کامل و نهایی به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شد.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به خسارت ۸۵۳ کیلومتری در راه و معابر و شریان‌های حیاتی شهر و روستا کالپوش، افزود: ۳۳ ابنیه در این منطقه دچار خسارت شد که میزان خسارات وارد شده به بخش‌های زیر بنایی ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

 طاهریان ضمن اشاره به خسارت وارده ۱۱ واحد دولتی خاطرنشان کرد: در این حوزه ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و در حوزه آب شرب و چاه‌های کشاورزی ۱۱ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان برآورد خسارت صورت‌گرفته است.

 وی در ادامه افزود: در حوزه مسکونی ۷۴۲ واحد در معرض مخاطره سیل قرار گرفت که از این تعداد ۴۶ واحد در حوزه شهری نیاز به بازسازی و ۶۷ واحد در حوزه روستایی نیاز به احداث دارند و برای تعمیرات در حوزه شهری ۲۰۰ واحد و در حوزه روستایی ۳۵۲ واحد نیاز به تعمیرات دارد.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به کاهش مبلغ خسارات حوزه کشاورزی به‌خاطر برآورد برخی قسمت‌ها در حوزه راه‌ها اظهار کرد: کل خسارت قطعی وارد شده به حوزه کشاورزی ۲۱۲ میلیارد تومان است و با تلف‌شدن ۳۰۰ رأس دام خسارت ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌تومانی برای دامداران برآورد شد.

 طاهریان اظهار کرد: در حوزه زراعت ۷ هزار و ۳۴ هکتار با ۱۶۲ میلیارد تومان خسارت و در حوزه باغ ۳۷۰ هکتار با خسارت ۱۴ میلیارد و ۳۷۴ میلیون تومان و در حوزه تأسیسات و ادوات کشاورزی با خسارت به ۱۲۵ مورد ۱۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خسارت برآورد شده است.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اعلام پایان جمع‌بندی خسارات وارده به کالپوش خاطرنشان کرد: جمع میزان خسارات ۵۲۵ میلیارد تومان برآورد و به مسئولین مدیریت بحران کشوری اعلام شد و امیدواریم سازمان برنامه‌وبودجه کشور نسبت به استان سمنان توجه ویژه‌ای داشته باشند.
 
 
 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از