حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
امام‌جمعه شهرستان دامغان:

دستاوردهای انقلاب اسلامی باید تبیین شود

دستاوردهای انقلاب اسلامی باید تبیین شود

امام‌جمعه شهرستان دامغان گفت: همه ما وظیفه داریم دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای نسل امروزی تبیین کنیم تا دراین‌خصوص جوانان علی‌رغم تلاش‌های رسانه‌ای دشمن به‌یقین برسند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، ضمن اشاره به جایگاه برجسته انقلاب اسلامی در جهان گفت: در دوران معاصر به‌ثمررسیدن انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین حرکت‌های تأثیرگذار در جامعه جهانی است که می‌توان به‌عنوان یک تفکر تمدن‌ساز در جهان مطرح باشد؛ با این نوع نگرش بنابراین باید در تمام برهه‌ها و دستاوردهای کشور توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

امام‌جمعه شهرستان دامغان ضمن اشاره به ۴۵ سال فراز و نشیب کشور در بحران‌های مختلف با اشاره به دوران پهلوی تصریح کرد: رژیم پهلوی به بدترین نوع ممکن به اعتراضات مردمی پاسخ می داد به‌نحوی‌که در آن دوران بسیاری از انقلابیون دستگیر و تعداد زیادی از مردم به‌خاطر اعتراضات زیر شکنجه‌ها و زندان‌های مخوفی که ساواک با اشراف امریکا و رژیم صهیونیستی تشکیل داده بود، رنج زندان و شکنجه را متحمل می‌شدند.

وی در ادامه ضمن اشاره به دوران پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: رخ‌دادن پیروزی انقلاب اسلامی را می‌توان به‌عنوان یک معجزه عنوان کرد به‌نحوی‌که به‌ثمررسیدن تلاش‌ها و خون شهدا به‌گونه‌ای بوده است که دشمنان تمام تلاش خود را بکار بسته‌اند تا با هجمه‌های گوناگون انقلاب اسلامی ایران را از پای درآورند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان در ادامه روند هجمه‌های دشمنان افزود: یکی از اقدامات دشمن تلاش برای انکار پیشرفت‌های کشور ایران و ناچیز جلوه‌دادن این پیشرفت‌ها در بین نسل جوان کشور است که بابصیرت نوجوانان و جوانان تلاش‌های دشمنان با شکست مواجه شده است.

امام‌جمعه شهرستان دامغان اظهار کرد: با همه تلاش‌های دشمنان امروزه می‌بینیم نسل‌های بعد از انقلاب با همه مشکلات پای‌کار انقلاب اسلامی ایران هستند و اگر جوانانی هستند که نسبت به دستاوردهای نظام دچار ابهام شده‌اند مسئولین باید نسبت به رفع ابهامات و بیان این پیشرفت‌ها وارد عمل شوند.

وی تصریح کرد: طی این سال‌ها عده‌ای خواسته‌اند انقلاب اسلامی ایران را از مسیر اصلی خود منحرف و با ایجاد جنگی ترکیبی عرصه را بر ملت ایران طاقت‌فرسا کنند؛ اما با پیروی از ولایت‌فقیه و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) جلوی این انحرافات گرفته شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای نسل امروزی تبیین کنیم تا نوجوانان و جوانان بدانند علی‌رغم جنگ رسانه‌ای دشمنان مبنی بر عدم پیشرفت، کشور ایران به پیشرفت‌های چشمگیری دست‌یافته است.

امام‌جمعه شهرستان دامغان در ادامه اظهار کرد: یکی از این دستاوردهای مهم کشور در حوزه صنعت دفاعی است امروزه اگر خواسته باشیم بدانیم صنعت دفاعی جمهوری اسلامی به کجا رسیده است فقط کافی است زمان کنونی را با زمان مناظرات ۱+۵ مقایسه کنیم به‌نحوی‌که در مناظرات با بیان جمله معروف همه گزینه‌ها روی میز است کشور ایران را تهدید می‌کردند؛ اما هم اکنون آمریکا به عنوان کشور مطرح دنیا در مقابل ایران ناتوان است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اوج اقتدار کشور و ملت ایران تصریح کرد: آمریکا در اظهارات رسمی خود اعلام می‌کند ما قصد جنگ با جمهوری اسلامی ایران را نداریم و وارد خاک جمهوری اسلامی ایران نخواهیم شد که این نشان‌دهنده قدرت کشور ایران در گسترش دستاوردهای نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی است.

امام‌جمعه شهرستان دامغان اظهار کرد: کشور ایران طی این سال‌ها در اشراف اطلاعاتی برای حفظ امنیت اقدامات گسترده‌ای انجام داده است به‌نحوی‌که از ایجاد ناامنی‌هایی که دشمنان زمان‌ها و هزینه‌های هنگفتی در این راستا سرمایه‌گذاری کرده بود کشور توانست باقدرت و نفوذ اطلاعاتی دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان را شکست دهد و امنیت پایدار را در کشور حفظ کند.

امام‌جمعه شهرستان دامغان در رابطه‌ با موانع اقتصادی کشور گفت: باتوجه‌به همه مشکلات، فشارها و تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران و اینکه دلار به‌عنوان یک نوع سلاح در دستان آمریکا قلمداد می‌شود؛ اما کشور از نظر اقتصادی نه‌تنها راه پیشرفت را در پی گرفت؛ بلکه در بسیاری از برنامه‌های اقتصادی به خودکفایی دست‌یافت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان اظهار کرد: مسئولین منکر مشکلات معیشتی مردم نیستند؛ اما در شرایط کنونی و وجود مشکلات اقتصادی در سطح جهان به سرانجام رسیدن برنامه‌های کلان اقتصادی دولت در کشور مستلزم گذر زمان است و دولت در تلاش است تا این مشکلات اقتصادی مردم کمتر شود.

وی در پایان افزود: اگر مقایسه‌ای اجمالی قبل از پیروزی انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشیم متوجه می‌شویم کشور در دستاوردهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... پیشرفت‌های چشمگیر و قابل تأملی داشته است.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از