حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/04/11 شمسی | 2024/07/01 میلادی
معاون شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان:

۸ خوشه صنعتی در استان سمنان شناسایی شد

۸ خوشه صنعتی در استان سمنان شناسایی شد

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به شناسایی هشت خوشه صنعتی در این استان گفت: از این تعداد، سه خوشه در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، مهدی رحمانیان با اشاره به اینکه خوشه‌‌های فرش و صنایع کوچک جزو خوشه‌های در حال اجرا بوده است، گفت: خوشه پسته، خودرو و گچ نیز با حمایت مالی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان به مرحله پایانی خود رسیده و تحویل شبکه‌های فراگیر شده است.

 

وی بیان کرد: توسعه خوشه سفال و سرامیک از جمله برنامه‌های حمایتی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان است.

رحمانیان با اشاره به امکان‌سنجی یک خوشه صنعتی در نیمه نخست امسال، گفت: ۱۲ برنامه عمل برای خوشه‌های صنعتی در این مدت انجام شده است.

 وی به برگزاری سه تور صنعتی با حضور ۶۰ نفر اشاره کرد و افزود: ۱۰۶ دوره آموزش برای یک هزار و ۴۲۹ نفر از شاغلان واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک و متوسط و خوشه‌ها برگزار شد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یادآور شد: سه پروژه پیمانکار فرعی شامل اخذ استاندارد فنی محصول واحد صنعتی، دوره طرح ملی زنجیره ارزش و برگزاری رویداد آموزشی مزیت‌های بورس منطقه‌ای انجام شد.

رحمانیان گفت: خوشه صنعتی به مجموعه‌ای از واحدهای کسب‌وکار اطلاق می‌شود که در یک منطقه جغرافیایی و یک گرایش صنعتی متمرکز شده و با همکاری و تکمیل فعالیت‌های یکدیگر، به تولید و عرضه تعدادی کالا و خدمات می‌پردازند و از چالش‌ها و فرصت‌های مشترک برخوردارند.

وی بیان کرد: پوشاک محمدآباد، سفال و سرامیک، فرش، صنایع چوب، شیرمال،  پسته، خودرو و گچ، هشت خوشه شناسایی شده در استان سمنان است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از