حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/04/12 شمسی | 2024/07/02 میلادی
امام جمعه دامغان:

دختران ریحانه آفرینش هستند

دختران ریحانه آفرینش هستند

امام جمعه دامغان با اشاره به توجه ویژه خداوند به جایگاه بانوان و دختران در جامعه گفت: دختران ریحانه آفرینش هستند و مسیر پرورش و زایش انسان از بانوان و دختران آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به اهمیت جایگاه و نقش بانوان در جامعه گفت: هرکدام از جنس زن و مرد در عالم وظیفه و جایگاهی دارند؛ اما زنان در این میان نقش ‌برجسته‌ای برعهده دارند.

امام جمعه دامغان در ادامه افزود: دختران در آینده نقش مادری و همسری را برعهده خواهند گرفت و از دامن آنها انسان ‌پرورش می‌باید، فلذا رسیدن به سعادت یک جامعه از جایگاه زن و دختر نشئت می‌گیرد.

بنا به گفته رستمیان، مسئولیت سنگین فرزندپروری بر دوش بانوان جامعه است و بر اساس روایات جایگاه زن و دختر مقدمه خلقت و پرورش انسان خواهد بود.

وی همچنین تصریح کرد: اگر به جایگاه انسان‌های بزرگی مثل امام خمینی و یا شهید حاج‌قاسم سلیمانی نگاه کنیم، خواهیم دید که همه آنها در نتیجه مادرانی قدرتمند و پاک به چنین جایگاهی دست ‌یافته‌اند. 

بنا به گفته رستمیان، داشتن فرزند بالاترین موهبت الهی به بشریت است و در این طریق خداوند به هرکس بخواهد فرزند دختر و هرکس را بخواهد فرزند پسر عطا می‌کند؛ اما فرزند دختر در نزد خداوند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین به آیه‌ای از قران اشاره کرد و افزود: خداوند در آیه 49 سوره شوری از دختر به‌عنوان هدیه و موهبت الهی یاد می‌کند و این نشان‌دهنده ارج گداشتن دین اسلام به جایگاه دختران در جامعه است.

رستمیان ابراز کرد: در جاهلیت اعراب دختر هیچ جایگاه و ارزشی نداشت و در جاهلیت مدرن امروز هم که غرب گرفتار آن است هیچ جایگاهی برای بانوان و دختران وجود ندارد؛ اما دین اسلام به بانوان و دختران هویت و ارزش را هدیه کرد.

وی در نهایت ابراز کرد: امیدوارم جامعه امروز به جایگاه زنان و دختران بیش ‌از پیش اهمیت داده و برای اعتلای آنها بکوشد و همچنین خانواده‌هایی که دختر دارند قدردان موهبت الهی بوده و فرزند خود را به‌درستی تربیت کنند تا بتواند رسالت خود را در جامعه به سرانجام برساند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از