حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
امام جمعه سرخه مطرح کرد:

لیالی قدر فرصت پیوند با امام عصر (عج)

لیالی قدر فرصت پیوند با امام عصر (عج)

امام‌جمعه سرخه گفت: سعی کنیم دقایقی را بدون هیچ آداب و عبادت خاصی فقط با امام عصر درد دل و صحبت داشته باشیم و با ایشان عهد و پیمان ببندیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی اشرف در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در خصوص اهمیت پرداختن به شب‌های قدر گفت: قدر و قیمت شب‌های قدر بسیار زیاد است و در این شب به دلیل نزول قرآن، برتری نسبت به هزار ماه و نوشته شدن مقدرات و سرنوشت یک سال بشریت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و عظیم‌تر از این شب نخواهیم داشت.

امام‌جمعه سرخه در رابطه با بهره‌مندی علما و ائمه اطهار در این شب‌ها اظهار کرد: برای درک این ایام علما به جهت مشخص نبودن شب قدردر ماه مبارک رمضان از تمام شب‌های ماه رمضان بهره می‌بردند، تا مطمئن شوند از برکات این لیالی برخوردار شده‌اند و همچنین در سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت در مورد عبادت و توجه به شب‌های قدر و حتی بیدار نگه‌داشتن کودکان و خردسالان جهت بهره‌مندی از برکات این شب‌ها سخن و روایت بسیار آمده که نشان‌دهنده عظمت شب‌های قدر است.

وی در ادامه افزود: در این شب‌ها می‌بایست نهایت استفاده را از تک‌تک لحظات داشته باشیم و بهترین اذکار و اعمال را بجا آوریم و از استغفار، خواندن نماز، طلب عافیت و دعا در حق دیگران و... غافل نشویم چرا که خداوند در این شب‌های عظیم عنایت ویژه‌ای به بندگان خواهد داشت؛ اما میزان بهره‌مندی هر فردی به همت خودش بستگی دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اشرف ضمن اشاره به انجام اعمال با نیت رضایت خداوند منان تصریح کرد: به‌خاطر کم‌بودن زمان در شب‌های لیالی قدر با رعایت تقوا و داشتن اخلاص می‌توان بیشترین بهره را در شب‌های قدر داشته باشیم و حتی انجام عملی کوچک ممکن است نجات‌دهنده انسان باشد.

وی در مورد اعمال شب‌های قدر خاطرنشان کرد: خواندن دو رکعت نماز در این شب‌ها توصیه شده که خواندن آن موجب آمرزش گناهان خود و پدر و مادر خواهد شد و ترتیب خواندن آن در مفاتیح‌الجنان عنوان شده است که خواندن این نماز به جهت آمرزش گناهان بهترین هدیه برای پدر و مادر خواهد بود.

امام‌جمعه سرخه اظهار کرد: در این شب‌های لیالی قدر دعا برای امام‌زمان (عج) به‌عنوان پدر امت فراموش نشود و با تمام وجود اعمالمان را برای شادی دل امام‌زمان (عج) به ایشان هدیه کنیم و سعی کنیم دقایقی را بدون هیچ آداب و عبادت خاصی فقط با امام عصر درد دل و صحبت داشته باشیم و با ایشان عهد و پیمان ببندیم تا از برکات این شب‌ها بهره‌مند شویم.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از