حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
یادداشت؛

دفاع مقدس گنجینه‌ای ماندگار

دفاع مقدس گنجینه‌ای ماندگار

فعال رسانه‌ای در یادداشتی اختصاصی نوشت: هفته دفاع مقدس، یادآور روزهایی است که ملت ایران با اراده‌ای قوی و عزمی راسخ در برابر تجاوزگری‌ها ایستادند و تاریخ را با رشادت‌های خود رقم زدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ فعال رسانه‌ای و فرهنگی در یادداشتی اختصاصی نوشت: هفته دفاع مقدس، یادآور روزهایی است که ملت ایران با اراده‌ای قوی و عزمی راسخ در برابر تجاوزگری‌ها ایستاد و تاریخ را با رشادت‌های خود رقم زد، این هفته فرصتی است تا یاد و خاطره شهیدان، جانبازان و تمامی کسانی که برای دفاع از وطن و آرمان‌های انقلاب اسلامی جان‌فشانی کردند گرامی داشته شود.

شهیدان، الگوهای فداکاری و ایثار هستند که با نثار جان خود، امنیت و آرامش را برای نسل‌های آینده به ارمغان آوردند، آن‌ها در میدان‌های نبرد با ایمان و شجاعت مثال‌زدنی از کیان کشور دفاع کردند و در این راه، جان خود را فدای آرمان‌های والای انسانی و اسلامی کردند.

جانبازان نیز که با تحمل درد و رنج ناشی از جراحت‌های جنگ، همچنان به خدمت به کشور ادامه می‌دهند نماد پایداری و استقامت هستند و آن‌ها نشان می‌دهند که جنگ تنها در میدان نبرد پایان نمی‌یابد و زندگی پس از جنگ نیز نیازمند تلاش و فداکاری است.

مادران و همسران شهیدان قهرمانان خاموش این داستان هستند؛ زیرا با صبر و استقامت فرزندان خود را تربیت کردند و در انتظار بازگشت آن‌ها به خانه، لحظات سختی را گذراندند، هر یک از این مادران داستانی از عشق و فداکاری دارند؛ داستان‌هایی که نشان‌دهنده عزم و اراده‌ای است که هیچگاه تضعیف نمی‌شود، مادرانی که با وجود فقدان فرزندانشان، همواره در دل امید به آینده‌ای روشن را زنده نگه داشتند و به یاد آن‌ها در پی ترویج ارزش‌های انسانی و اسلامی بودند.

در کنار شهیدان، اسیرانی هستند که سال‌ها در بند دشمن به سر بردند و با تحمل سختی‌ها، استقامت نشان دادند و این عزیزان نیز نماد پایداری هستند و هر کدام از آن‌ها داستانی از مقاومت و ایستادگی دارند.

شهدای جاویدالاثر که زهرایی تبار هستند و هنوز پیکرهایشان به وطن بازنگشته؛ اما یاد آن‌ها همیشه در دل ملت ایران زنده است و خانواده‌هایشان هنوز به امید بازگشت آنان، همچنان در انتظار هستند.

امروز وظیفه ما در قبال شهدا و جانبازان سنگین‌تر از گذشته است و ما باید با حفظ یاد و خاطره آن‌ها، ارزش‌های ایثار و فداکاری را در جامعه ترویج دهیم؛ زیرا این وظیفه به ما می‌آموزد که نه‌تنها باید از آرمان‌های شهیدان دفاع کنیم، بلکه باید تلاش کنیم تا جامعه‌ای بسازیم که در آن امنیت، آرامش و عدالت حاکم باشد.

باید به نسل‌های آینده بیاموزیم که فداکاری برای وطن تنها محدود به میدان جنگ نیست؛ بلکه در زندگی روزمره نیز می‌توان با خدمت به وطن و حفظ وحدت ملی، از آرمان‌های شهیدان پاسداری کرد، باید به خانواده‌های شهدا و جانبازان توجه ویژه‌ای داشته باشیم و در راستای حمایت از آن‌ها گام برداریم.

هفته دفاع مقدس فرصتی است برای تجدید میثاق با شهیدان و جانبازان و باید با یادآوری رشادت‌های آنان، عزم خود را برای ساختن آینده‌ای بهتر تقویت کنیم و باید همواره در مسیر ارزش‌های انسانی و اسلامی گام برداریم و با حفظ یاد این عزیزان، راه آنان را ادامه دهیم؛ زیرا این تنها راهی است که می‌توانیم ادای دین کنیم و به نسل‌های آینده رشادت و وطن‌پرستی را انتقال دهیم.

یادداشت: کوثر سعیدیان - فعال رسانه‌ای

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از