حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/02/30 شمسی | 2024/05/19 میلادی
استاندار سمنان خبر داد:

رتبه سوم استان سمنان در نهضت ملی مسکن

رتبه سوم استان سمنان در نهضت ملی مسکن

استاندار سمنان گفت:سمنان، سومین استان در پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ سید محمدرضا هاشمی روز سه‌شنبه در نشست شورای مسکن استان سمنان در استانداری افزود: در نشست آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور با استانداران سراسر کشور، سمنان با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی، به‌عنوان سومین استان در پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن کشور معرفی شد.

وی با اشاره به اولویت ساخت مسکن در برنامه‌های دولت سیزدهم، افزود: فرمانداران و شهرداران در حوزه نهضت ملی مسکن همکاری و پیگیری لازم را داشته باشند و نوسازی بافت فرسوده نیز در دستور کار مدیران استان قرار گیرد.

استاندار سمنان شهر جدید ایوانکی در شهرستان گرمسار را سرآمد اجرای طرح نهضت ملی مسکن دانست و افزود: لازم است به ساخت مسکن در این شهر توجه ویژه‌ شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان نیز در این نشست گفت که در شهرستان گرمسار ۲ هزار و ۱۰۹ متقاضی برای طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد و ۳۷۹ قطعه زمین ۲۰۰ متری روستای کرند تحت عنوان دهکده شهری در نظر گرفته شده است.

پیشرفت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف

سید محمد حسینی طباطبایی افزود: توافق اولیه طی دو هفته اخیر برای تأمین زمین در نهضت ملی مسکن در گرمسار محقق شد و شهرداری دامغان نیز در انجام عملیات آماده‌سازی سایت ۴۸ هکتاری تسریع کند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان سمنان ۲ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است و برای مابقی متقاضیان سایت ۲۰۵ هکتاری در نظر گرفته شد، ادامه داد: قیمت نهایی طرح ۲۰۸ واحدی بهارستان و ۸۰ واحدی حکیم سمنان به متقاضیان اعلام و در خصوص محوطه‌سازی آن تصمیم‌های نهایی اخذ شد.

بررسی مصوبات شصت و هفتمین جلسه شورای مسکن، بررسی وضعیت واریز مبالغ نهادهای حمایتی برای مددجویان متقاضی نهضت ملی مسکن، انعقاد تفاهم‌نامه آماده‌سازی اراضی نهضت ملی مسکن در سایت ۵۵ هکتاری سمنان، پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن، تأمین اراضی نهضت ملی در گرمسار، ارائه آمار در رابطه با میزان متقاضیان نهضت ملی دامغان و وضعیت پیشرفت فیزیکی ساخت نهضت ملی به تفکیک هریک از شهرستان‌ها، اعطای تسهیلات بانکی، تأمین آب شهر جدید ایوانکی و نهضت ملی شهمیرزاد، تأمین برق اراضی ۴۸ هکتاری دامغان و صدور پروانه ساختمانی از جمله موارد مطرح شده در شصت و هشتمین جلسه شورای مسکن استان سمنان بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از