حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
مدیر حج و زیارت استان سمنان خبر داد:

رشد پروازهای اربعینی در استان سمنان

رشد پروازهای اربعینی در استان سمنان

مدیر حج و زیارت استان سمنان گفت: خوشبختانه با رایزنی و تلاش مسئولان در استان سمنان سه پرواز از فرودگاه سمنان و دو پرواز از فرودگاه شاهرود در ایام اربعین حسینی انجام شد.

قدرت‌الله چتری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» در رابطه ‌با تعداد زائرانی که از استان سمنان به پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام شده‌اند، گفت: در سال جاری از ابتدای ماه محرم تا روز اربعین  31 هزار و 454 زائر از استان سمنان با نام‌نویسی در سامانه (سماح) به کربلای معلی مشرف شدند.

مدیر حج و زیارت استان سمنان افزود: متأسفانه امسال به‌دلیل گرمای هوا و بیماری‌های ویروسی موجود تعداد زائران مشرف شده به کربلای معلی کم‌تر از سال گذشته بود، به‌طوری ‌که در سال گذشته 34 هزار و 11 زائر عازم سفر پیاده‌روی اربعین شده بودند.

این مقام مسئول با اشاره به رشد پروازهای اربعین از فرودگاه‌های سمنان و شاهرود بیان کرد: 45 درصد زائران از وسیله نقلیه عمومی و 48 درصد از وسیله نقلیه شخصی و مابقی از سایر وسایل نقلیه برای سفر اربعین بهره برده‌اند.

وی همچنین در مورد تردد زائران استان سمنان از مرزهای کشور نیز توضیح داد: 75 درصد زوار سمنانی مرز مهران را برای عبور انتخاب کردند و بعد از آن مرز خسروی گزینه موردعلاقه زوار سمنانی برای ورود به خاک عراق بوده است.

بنا به گفته چتری، 65 درصد از زائران اربعین حسینی در استان سمنان را در سال جاری آقایان و 35 درصد را بانوان تشکیل دادند.

این مقام مسئول همچنین عنوان کرد که امسال با وجود گرمای بی‌سابقه هوا و شیوع  دو بیماری ویروسی «تب دنگی» و سرخک  خوشبختانه زوار استان سمنان به‌سلامت بازگشته‌اند و موردی از بیماری‌های مذکور تاکنون گزارش نشده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از