حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/03/27 شمسی | 2024/06/16 میلادی
رزمنده دوران دفاع مقدس:

وعده صدام برای فتح خرمشهر کلید بصره بود

وعده صدام برای فتح خرمشهر کلید بصره بود

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: صدام با خیال باطل خود تصور نمی‌کرد رزمندگان ما بتوانند خرمشهر را فتح کنند و گفته بود اگر ایرانیان بتوانند خرمشهر را فتح کنند، کلید بصره را به آنها می‌دهم.

سید محمدحسن مرتضوی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با بیان اینکه حماسه فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: فتح خرمشهر موجب شد دنیا غیور مردان ایران اسلامی را بشناسد و بداند که مردم ایران قدرت و اقتدار خود را از ولایت‌فقیه و توجهات خداوند دارند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه افزود: صدام تصور نمی‌کرد رزمندگان ما بتوانند خرمشهر را فتح کنند؛ اما با یاری خداوند و مطیع محض ولایت بودن این مهم محقق شد و دنیا مجاب شد که ایرانی‌ها اگر بخواهند می‌توانند هر کاری را انجام دهند

وی به بیان خاطره‌ای از شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و افزود: این شهید در خاطرات خود بیان می‌کند که صدام اعلام کرده بوده که به‌اندازه یک سال آذوقه و مهمّات را در خرمشهر ذخیره کرده و اگر ایرانیان بتوانند خرمشهر را فتح کنند کلید بصره را به آنها می‌دهد  و در عین ناباوری برای دشمن خرمشهر به خواست خداوند فتح شد.

مرتضوی ابراز کرد: درحالی‌که از 45 کشور دنیا علیه ایران اسلامی متحد شده بودند رزمندگان ما توانستند تنها با پیروی از ولایت فقیه این مهم را به سرانجام رسانده و هیمنه ابرقدرت‌ها را درهم بشکنند.

بنا به گفته این رزمنده دروان دفاع مقدس امروز همچنان مصائب و مشکلات و سختی‌ها پیشروی نظام مقدس اسلامی وجود دارد و همان‌طور که حضرت آقا فرمودند خرمشهرها را در پیش است که باید فتح شود و عملیات «وعده صادق» و حمله به پایگاه «عین الاسد» نمونه‌هایی از اقتدار ایرانیان و شکست هیمنه پوشالی دشمن در شرایط فعلی است.

مرتضوی همچنین بیان کرد: امروز در میدان جنگ اقتصادی و فرهنگی ما رزمندگان دیروز اگر چابکی زمان فتح خرمشهر را نداریم؛ اما می‌توانیم بدنمان را برای دفاع از کشور سنگر کنیم تا جوانان ما در پناه آن به فعالیت و پیشرفت برای دفاع از کشور بپردازند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از