حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
رئیس‌کل دادگستری استان سمنان خبر داد:

صدور اسناد تک‌برگ مالکیت اراضی دولتی در سمنان

صدور اسناد تک‌برگ مالکیت اراضی دولتی در سمنان

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان گفت: حدنگاری و صدور اسناد تک‌برگ مالکیت اراضی دولتی این استان تا پایان سال انجام و نهایی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، محمدجعفر عبداللهی، پیش از ظهر امروز در دومین جلسه استانی شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان سمنان با ابراز تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: حضرت صدیقه طاهره (س) در صحرای محشر محبان و ارادتمندان را از دیگران جدا می‌کنند و امید است با پیروی از سیره و روش آن بانو با حمایت بی‌دریغ از ولایت موجبات ناامیدی دشمنان فراهم شود.


وی ادامه داد: ملت شریف ایران اسلامی در ادوار مختلف ثابت کرده‌اند با درایت و هوشمندی که دارند با حضور پرشور در انتخابات امسال زمینه اقتدار، عزت و سلامت کشور را دوچندان می‌کنند.


رئیس‌کل دادگستری استان سمنان با اشاره به میزان صدور اسناد برای اراضی دستگاه‌های اجرایی که حدنگاری شده است، افزود: تا نیمه نخست آذرماه، صدور سند مالکیت برای ۱۳۶ هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی انجام شده است و باید اسناد مالکیت اراضی باقی‌مانده تا پایان سال جاری صادر شود.


عبداللهی با بیان اینکه وسعت سرزمینی بسیار زیادی به اراضی ملی و منابع طبیعی تعلق‌گرفته است و احتمال تعرض نیز وجود دارد، تصریح کرد: باید ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و راه و شهرسازی شرق استان سمنان علاوه بر شناسایی عرصه‌ها، نسبت به رفع تصرف قانونی و صیانت از این اراضی با جدیت و سرعت مضاعف‌تری اقدام کنند.


وی افزود: تحقق صدور سند برای میزان ۶۱/۵ درصد از اراضی زراعی حدنگاری‌شده استان سمنان صورت گرفته که از پیشرفت مطلوبی برخوردار است.


رئیس‌کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه هنر مدیریت، احصای دارایی‌ها، حفاظت و حراست از منابع و رفع نواقص است، خاطرنشان کرد: برخی از سازمان‌های دولتی استان سمنان باوجوداینکه دارای وسعت اراضی اندکی هستند، جدیت لازم برای تعیین حدود و ثغور مالکیت اراضی را پیگیری نمی‌کنند.


عبداللهی تأکید کرد: مدیران استانی همت جمعی و عزم جدی برای شناسایی اموال، انفال و اخذ سند مالکیت را در دستور کار قرار دهند.


در این جلسه دادستان مرکز استان، مسئولان قضائی شهرستان سمنان، برخی از اعضای شورای قضائی استان و مدیران اجرایی دستگاه‌های مسئول حاضر بودند و به بیان گزارش اقدامات و نقطه‌نظرات خویش پرداختند.

منبع:خبرگزاری فارس


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از