حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/07/25 شمسی | 2024/10/16 میلادی
صدور 648 تأئیدیه آسانسور در استان سمنان
مدیرکل استاندارد استان سمنان خبر داد:

صدور 648 تأئیدیه آسانسور در استان سمنان

مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: در یک سال گذشته 648 تأئیدیه آسانسور در استان سمنان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ مجید حیدریان ظهر امروز در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات سمنان که در سالن جلسات اداره کل استاندارد برگزار شد، با اشاره به چهار وظیفه مهم سازمان استاندارد اعم از استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تأیید صلاحیت و اندازه‌شناسی گفت: این سازمان متولی امر کیفیت است و بر امر کیفیت نظارت دقیق دارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان استاندارد بر کیفیت مربوط به کالا و خدمات نظارت دارد، افزود: کالاها و خدماتی که به‌نوعی در سلامت مردم نقش دارند مشمول استاندارد می‌شوند. 

مدیرکل استاندارد استان سمنان با اشاره به اینکه یک هزار قلم کالا مشمول استاندارد اجباری است که نظارت بر آن بر عهده سازمان استاندارد است عنوان کرد: این سازمان در بحث صادرات نیز نقش مهمی دارد، چرا که کالاهای ایرانی نقشی مهم در ارتقای اعتبار کشور دارند و از این روی سازمان استاندارد پس از اخذ استانداردهای لازم اجازه صادرات می‌دهد.

وی به برخی دستاوردهای دولت شهید رئیسی در سازمان استاندارد ارتقای جایگاه سازمان استاندارد ایران در سطح جهانی، پیوستن این سازمان به سازمان‌های جهانی تأیید صلاحیت و صدور پروانه حلال عنوان کرد و گفت: در یک سال و نیم گذشته توانسته‌ایم برای 9 واحد صنایع غذایی در استان سمنان 48 پروانه حلال صادر کنیم

حیدریان با بیان اینکه یک‌هزار واحد صنعتی زیرمجموعه این اداره کل در استان است، گفت: در حال حاضر تعداد نیروی انسانی این اداره کل 42 نفر است.

 وی بر بحث نظارت بر کمیت نازل‌های سوخت در استان سمنان اشاره کرد و گفت: در ۶ماهه سال جاری 826 نازل سوخت را مورد پایش قرار داده‌ایم. 

مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: در یک سال گذشته 648 تأییدیه آسانسور در استان سمنان صادر شده است.

 وی با اشاره به وجود 38 آزمایشگاه همکار این اداره کل در سطح استان سمنان گفت: در طول هفته استاندارد در استان سمنان ۶ آزمایشگاه دیگر افتتاح خواهد شد.

انتهای خبر/

 

 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از