حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
در نیمه نخست سال جاری صورت گرفت؛

عرضه ۲۶۵ میلیون لیتر بنزین در استان سمنان

عرضه ۲۶۵ میلیون لیتر بنزین در استان سمنان

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود از عرضه ۲۶۴ میلیون لیتر بنزین و ۱ میلیون و ۲۵۷ هزار لیتر بنزین سوپر در نیمه نخست سال جاری در جایگاه‌های سوخت این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ حسین عبدلی در رابطه‌ با عرضه گازوئیل در مجموعه جایگاه‌های سوخت استان سمنان گفت: ۲۹ میلیون لیتر گازوئیل از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ۱۴۰۲ در جایگاه‌های سوخت استان سمنان عرضه شد.

 

وی بیان کرد: ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر نفت سفید در بخش‌های مختلف از جمله برای روستاهای فاقد گاز نیمه نخست امسال در استان سمنان توزیع شد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: توزیع گاز مایع، نفت سفید و نفت گاز برای شهروندان استان سمنان تنها از طریق ثبت‌نام در سامانه «سدف» امکان‌پذیر است.

 

عبدلی با اشاره به اینکه فرایند توزیع گاز مایع از قبل پیش‌بینی شده است، افزود: توزیع گاز مایع از سال گذشته تاکنون از طریق ثبت‌نام متقاضیان در سامانه درخواست فراورده‌های نفتی سامانه درخواست فراورده‌های نفتی (سدف) انجام شده است.

 

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود گفت: مجموع فروش گاز مایع در جایگاه‌های سوخت این استان طی نیمه نخست سال ١۴٠٢ به میزان ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار متر بود.

 

لازم به ذکر است ۸۶ جایگاه عرضه بنزین، نفت گاز و همچنین ۴۲ جایگاه سی‌ان‌جی در استان سمنان فعال است.

 

گفتنی است، استان سمنان بیش از ۸ هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران - مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر از جاده‌های استان سمنان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می‌رود.

 

منطقه شاهرود جزء مناطق ۳۷ ‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است که در شرق کشور واقع شده است، این منطقه از گرمسار و ایوانکی شروع و پس از شهرهای سمنان و دامغان در نهایت به شاهرود و عباس‌آباد ختم می‌شود، این منطقه دارای چهار ناحیه و هشت فرمانداری و شهرستان است و حدود ۱۵ شهر و شهرستان در زیر مجموعه دارد.

 

این مجموعه دارای سه انبار نفت فعال است که امر سوخت‌رسانی به مصرف‌کنندگان بخش خدمات، حمل‌ونقل، صنعت، معدن، فرودگاه‌های استان، کارخانه‌های سیمان، گچ و فولاد فعال در استان را انجام می‌دهد.

 

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود، افزون بر عرضه سوخت مناطق تحت پوشش، سوخت بخش‌هایی از استان‌های خراسان شمالی و گلستان را نیز تأمین می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

 

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از