حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد:

فشار جریانات سهم‌خواه به رئیس‌جمهور منتخب

فشار جریانات سهم‌خواه به رئیس‌جمهور منتخب

کارشناس مسائل سیاسی گفت: متأسفانه برخی جناح‌های سیاسی سهم‌خواهی می‌کنند؛ اما وقتی سهمشان محقق نمی‌شود مجلس و رئیس‌جمهور منتخب را تحت‌فشار قرار می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ به نقل از خبرگزاری «راه دانا»؛ حسین کنعانی‌مقدم، با اشاره به اینکه انتخاب وزرای کابینه چهاردهم از حقوق رئیس‌جمهور منتخب است، گفت: نباید گروه‌ها و جریاناتی که در دوران رقابت‌های انتخاباتی پزشکیان را کمک کردند امروز به اسم سهم‌خواهی در معرفی کابینه او را تحت‌فشار قرار دهند.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد در شرایط کنونی بهترین انتخاب برای  پزشکیان تشکیل دولت وحدت‌ملی کارآمد است، تصریح کرد: کسانی که در دولت مسئول خواهند شد باید وحدت ملی داشته باشند، تعارض منافع موجب اختلاف و تشتت‌آرا در هیات دولت خواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه دولت چهاردهم باید منادی وحدت باشد، عنوان کرد: رهبر انقلاب هم در دیدار اخیرشان با نمایندگان دور دوازدهم تأکید کردند که از همکاری دولت و مجلس صدای واحد شنیده شود تا دشمنان طمع نکنند.

دولت آینده باید ملی باشد 

کنعانی‌مقدم با اشاره به اینکه دولت آینده باید ملی باشد و محدود به قومیت خاصی نشود، ادامه داد: وقتی به کابینه چهاردهم نگاه می‌کنیم باید کلکسیونی از قومیت‌ها و سلایق سیاسی در آن به چشم بخورد نه اینکه محدود به یک قومیت یا قبیله  خاص شود.

وی با اشاره به لزوم کارآمدی وزرای پیشنهادی دولت تأکید کرد: باید مسئولیت وزارتخانه‌ها به کسانی داده شود که کارآمدی دارند، اینکه وزرا سهم گروه یا جریانی باشد نمی‌تواند برای کشور گره‌گشایی کند.

کنعانی‌مقدم ادامه داد: این‌گونه نباشد که فردی وزیر شود و به‌جای آنکه مشکلات کشور را حل کند خودش برای کشور مشکل‌ساز شود و دولت و ملت را گرفتار حاشیه و هزینه‌های جبران‌ناپذیر کند.

وی با بیان اینکه به‌عنوان احزاب سیاسی پیشنهاد دادیم که یک کمیسیون مشترک بین مجلس و دولت تشکیل شود، گفت: افراد مدنظر رئیس‌جمهور برای وزارت، ابتدا به این کمیسیون معرفی شده و سوابق آن‌ها بررسی شود تا از به‌وجودآمدن چالش و دعواهای سیاسی و رفت و برگشت‌ها به صحن جلوگیری شود و در نهایت گزینه مورد تأیید این کارگروه در صحن علنی معرفی و رأی اعتماد برای وی گرفته شود.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین با انتقاد از مواضع برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب در انتقاد به پزشکیان برای تشکیل دولت وحدت‌ملی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی جناح‌های سیاسی سهم‌خواهی می‌کنند؛ اما وقتی سهمشان محقق نمی‌شود مجلس و رئیس‌جمهور منتخب را تحت‌ فشار قرار می‌دهند.

کنعانی مقدم گفت: غبارآلود کردن فضای کشور توسط رسانه‌ها مسئله همکاری سازنده بین دولت و مجلس را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد و در نهایت مردم بزرگ‌ترین متضرر خواهند بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از